Ez történt 2016-ban nálunk és a hardveruniverzumban

Virtuális valóság: 2017 3D-je? Egy évvel ezelőtt mindenki biztos volt benne, hogy 2016 a virtuális valóságról fog szólni. És jobbára így is lett, ám egyelőre még többet éreztünk a marketingből, mint a valódi forradalomból. A 2015-ös év végén többen is a VR éveként harangozták be 2016-ot, de most egy évvel később meg kell állapítanunk, hogy a várt robbanás jórészt elmaradt, és most már az a kérdés, hogy 2017-ben többet kapunk-e izzadságszagú próbálkozásoknál.

A Senso kesztyű egy új kontroller a VR/AR applikációkhoz

A Senso egy új virtuális valóság kesztyű, mely lehetőséget biztosít arra, hogy mindegyik ujjad úgy működjön a vr világában, mint a valóságban. A Senso kesztyűk használata során nincs szükség külön kontrollerekre. Magát az érintés érzetét az ujjanként elhelyezett rezgő motor biztosítja, ezért a virtuális világban is érezheted a tárgyakat amiket megfogsz. Az egész kamerák nélküli IMU-alapú rendszerrel működik, ezért nem kell egy külön külső érzékelő a mozgáskövetéshez, mint például a HTC Vive VR Szemüveg vagy az Oculus Rift esetében.

Régi idők VR-ja - a VFX1 tündöklése és tanulságai

A VFX1 már a kilencvenes években előrevetítette a jövőt és kóstolót adott a virtuális valóságból. Most húsz évvel később már egészen más fényben tekintünk erre a kütyüre.

A virtuális valóság még csak most kezdi hódító útját

Hosszú évek fejlesztéseit követően 2016 lett az az év, amikor a legnagyobb gyártók végre előálltak a saját virtuálisvalóság-megoldásaikkal. A HTC a videojátékok terén hatalmas tapasztalattal rendelkező Valve segítségével rukkolt elő a Vive-val, elérhetővé vált a Facebook tulajdonában lévő Oculus VR, és ősszel a Sony is piacra dobta a PlayStation VR-t. A verseny megkezdődött a felhasználókért, ugyanakkor a technológia még mindig gyerekcipőben jár.

Állunk a szoba közepén, és közben tériszonyunk van

Az Eagle Flight az eddigi legviccesebb virtuálisvalóság-játék a Playstationtól: miközben egy sasként rettegve repülünk Párizs felett, a szobában mindenki rajtunk röhög.

VR közösségi tereket indít az Oculus

Virtuális szobákban hozná össze az ismerősöket a Facebook szárnyai alatt működő Oculus frissen bejelentett Parties és Rooms funkcióival. A lépéssel a cég a közösségi VR-nek ágyaz meg.

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #036 2017. 08. 21., 13:06  |  13

Cikk ajánló #036

PlayStation VR-ral is meglátogatható lesz Csernobil, Nem csak pornóra jó a virtuális valóság, Az Air France fedélzetén is tolhatjuk már a VR-t


Cikk ajánló #035 2017. 08. 15., 09:51  |  21

Cikk ajánló #035

WebVR-rel jön a Firefox 55, Virtuális valóságban képezné pilótáit a Boeing, Kipróbáltuk: Samsung Gear 360 (2017), Nem mindennapi látvány egy Superhot VR speedrun


Bevezetés a Linden Lab által létrehozott Sansar világába 2017. 08. 10., 11:27  |  43

Bevezetés a Linden Lab által létrehozott Sansar világába

A Linden Lab Július 31-én 10:00 kor nyitotta meg új virtuális világa kapuit, a Sansar-t ami (Second Life VR változatának is tekinthető) jelenleg még Béta verzió.


Cikk ajánló #034 2017. 08. 10., 10:38  |  50

Cikk ajánló #034

Az ARKit akár még a filmkészítésben is hasznos lehet, Ez a végeredmény, ha profik játszanak a kiterjesztett valósággal, A HP is a viselhető VR-re voksol


Cikk ajánló #033 2017. 07. 31., 15:21  |  40

Cikk ajánló #033

A virtuális és a valódi világ ötvözése hozhatja el az áttörést, Az EA szerint még várni kell a VR áttörésére, Önálló AI segédchipet kap az új HoloLens, Nem lesz egyhamar második generációs Oculus Rift, Terjeszkedik a Leap Motion, Ezek a VR játékok mutatkoznak be az idei Comic-Conon


Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  51

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.