HTC Vive kábelmentes kiegészítő - TPCAST

  • 2016-11-24 09:05:45
Jelenleg a csak kábeles összeköttetésekkel oldható meg, hogy a VR szemüvegek a lehető legjobb minőségű grafikát tudják nyújtani a legkisebb késleltetéssel. De hamarosan eltűnhet ez a korlát is.
257

A jövő mindenféleképpen az, hogy a headsetek és minden VR-be kapcsolt periféria kábel nélkül legyen használható. De ez jelenleg még nem igazán kivitelezhető. A fej mozgásának gyors követése és kommunikálása még talán az egyszerűbb feladat, de 60-90-120 darab 1200x1080 pixel felbontású képkockát szorozva két szemre átküldeni a lehető legkisebb késleltetéssel a PC-ről (vagy konzolról) a szemüveg felé, na az az igazán nagy falat. Főleg majd ha szemenként jönnek a 4K (8K) megoldások.

Jelenleg két megoldás van a kábelek "eltüntetésére":

  1. Az egész szemüveg egyben a számításokat végző hardver és a megjelenítő is. Ez lenne egyébként a végső megoldás a jővőre nézve. És már vannak gyártók, akik ezzel próbálkoznak pl. a Microsoft HoloLens is ilyen eszköz (csak AR-ben) és végül is az összes mobiltelefonos megoldás is ezt adja.
  2. A mostani cikk tárgya, hogy a szemüveg továbbra is a megjelenítő, de a számításokat a gép végzi és rádión küldi tovább a headsetnek.

A TPCAST, ami sajnos csak 2017-ben jelenik meg, egy áthidaló megoldás HTC Vive eszközökhöz. Egy külső periféria, amit a szemüvegre kell szerelni és ami a szemüveg->pc->szemüveg kapcsolatot biztosítja. Páran már kipróbálhatták ezt a kiépítést és azt tapasztalták, hogy nem vehető észre érzékelhető különbség a késleltetésben és minőségben (kiváncsi lennék a képkockaszámra ;-). Az akkumulátor kérdése lesz itt még érdekes, amit jelenleg 1.5 órában határoztak meg. Ez akár kezdésként el is fogadható.

Az ára egyenlőre 220 dollárra van belőve. Hogy mennyire érdekes termék ez és mennyire szeretnének szabadulni az VR felhasználók a kábelektől az is mutatja, hogy az előrendelés megkezdése után 18 perc alatt elfogyott a kezdő készlet :-)

De persze vannak már professzionális hátizsák PC-k is a nagy gyártok kínálatában, amit VR-re tökéletesen lehet használni. Persze ezek igazán drága megoldások.

Egy másik barkács megoldás :-)

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #036 2017. 08. 21., 13:06  |  8

Cikk ajánló #036

PlayStation VR-ral is meglátogatható lesz Csernobil, Nem csak pornóra jó a virtuális valóság, Az Air France fedélzetén is tolhatjuk már a VR-t


Cikk ajánló #035 2017. 08. 15., 09:51  |  21

Cikk ajánló #035

WebVR-rel jön a Firefox 55, Virtuális valóságban képezné pilótáit a Boeing, Kipróbáltuk: Samsung Gear 360 (2017), Nem mindennapi látvány egy Superhot VR speedrun


Bevezetés a Linden Lab által létrehozott Sansar világába 2017. 08. 10., 11:27  |  42

Bevezetés a Linden Lab által létrehozott Sansar világába

A Linden Lab Július 31-én 10:00 kor nyitotta meg új virtuális világa kapuit, a Sansar-t ami (Second Life VR változatának is tekinthető) jelenleg még Béta verzió.


Cikk ajánló #034 2017. 08. 10., 10:38  |  49

Cikk ajánló #034

Az ARKit akár még a filmkészítésben is hasznos lehet, Ez a végeredmény, ha profik játszanak a kiterjesztett valósággal, A HP is a viselhető VR-re voksol


Cikk ajánló #033 2017. 07. 31., 15:21  |  39

Cikk ajánló #033

A virtuális és a valódi világ ötvözése hozhatja el az áttörést, Az EA szerint még várni kell a VR áttörésére, Önálló AI segédchipet kap az új HoloLens, Nem lesz egyhamar második generációs Oculus Rift, Terjeszkedik a Leap Motion, Ezek a VR játékok mutatkoznak be az idei Comic-Conon


Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  49

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.