Milyen is az első generációs Oculus Rift (CV1)

  • 2017-05-04 05:36:14
2017 január közepe felé végre hozzá jutottam egy saját Oculus Rift CV1-hez : -)
146
9

Kb. 3 éve hogy gondolkodtam saját Oculus Rift vásárlásán, még a DK1 aztán a DK2 verziókkal is szemezgettem. Azokat még nem mertem megvenni és nagyon is jól tettem, mert a fejlesztői változatokkal nem lehetett volna hosszabb távra tervezni. A VR mint munkalehetőség is érdekel, nem csak azért, mert ez egy olyan új technológia, ami nagyon sok változást fog hozni a mindennapokba. Legalábbis én így gondolom és remélem.

Magyarországi beszerzés volt, garanciális és egyéb okok miatt, nem mertem külföldről kerülőkkel beszerezni. Sajnos még az eredeti kezdőárért vettem, mert mint tudjuk január óta szépen lentebb vitték az árakat a hivatalos helyen :-) ami persze csöppet sem mutatkozik meg a magyarországi árakban.

A doboza, csomagolása nagyon szép, minőségi anyagokkal. De én úgy gondolom semmi értelme, aki egyszer megveszi, nagyon ritkán fogja eltenni a dobozba és gondolom a csomagolás miatt is növekszik az ár. OK elismerem jelenleg még prémium termék és ezért nem tehetik meg a gagyi körítést.

Oculus Rift beüzemelés

Ez meglepően egyszerű volt, az alapszoftver a feltelepítése után mindent elmond, hogy mit hogyan kell és milyen sorrendben összekötni. Szóval tényleg úgy rakták össze, hogy ne csak hozzáértőknek legyen lehetősége használni az eszközt. A tartozékok az alap kontrollerek (XBOX kontroller és a kicsi Oculus Rift távirányító) beüzemelése is egyszerű, azzal sem volt gond. A szenzort ahova először kiraktam kb., nem is nagyon kell mozgatni azóta se. Meglepően egyszerű és gyors volt a beállítás.

Élmény hosszabb távon

Már előtte is próbáltam VR headseteket, a fejlesztői változatokat és PSVR-t is, de az teljesen más mikor van idő mindent jól átnézni és addig nézni, amíg nekem tetszik és nem addig, amíg nem a következő jön a sorban. Az ember hamar hozzászokik a viszonylag kicsi látószöghöz és a felbontáshoz, a kicsit szúnyoghálós képhez. Sokat olvastam róla, hogy ez embereket mennyire zavar, de én úgy gondolom ehhez úgy kell hozzáállni, hogy jelenleg sokkal-sokkal jobb megoldás nincs tehát nem is igazán érdemes ezzel foglalkozni. A mozgáskövetés szerintem már tökéletes (néha kisebb ugrás van, amire még nem jöttem rá miért, mert nincs benne rendszer, logika). Nincs az a kis fejmozgás amit ne követne le. Nekem tetszett a fejre helyezés megoldása, egészen addig, amíg meg nem lett a sajátom, nem is tudtam, hogy két oldat egy rugalmas pánt van, amit meg lehet húzni és utána tépőzárral fixálni. Nagyon egyszerű és gyors megoldás. De egy idő múlva az ember úgy veszi fel, mint egy baseball sapkát és egyből passzol minden, szóval ez csak az elején és az ismerősöknek, barátoknak lesz gond akik először próbálják.

Ami viszont gond, az a szemüvegeseknek a felvétel, ott azért már jobban kell figyelni és ha széles a szemüveg, akkor akár be se fog férni. De akinek sikerül így megoldani a szemüveges használatot, annak már ugyanaz az élmény. A szemek közötti távolságot egy ki csúszkával lehet állítani, ami még kellhet akkor, ha többen használják.

Nekem nem volt kényelmetlen, hosszú használat esetén sem, akár 30-60 perc alatt sem volt számomra nehéz vagy akár csak közepesen kényelmetlen. Viszont tud olyan nyomot hagyni, mint egy búvár szemüveg :-)

Kinek éri meg egy Oculus Rift

Én azt mondom, hogy csak azok vegyék meg, akik mindenféleképpen kicsit távolabb tekintenek a témában, és szeretnének már az elején benne lenni a VR dolgokban és akár munkára is használni majd, akár mint munka eszköz, vagy mint fejlesztői eszköz.
Akik szórakozásra szeretnék használni, azoknak csak és kizárólag akkor éri meg, ha meg tudják venni a drágább játékokat és ami nagyon fontos, hogy csak és kizárólag Oculus Touch-al. Az igazán nagy élmény csak a kontrollerekkel lesz anélkül a szemüveg egy félkarú óriás.

Galéria: Milyen is az első generációs Oculus Rift (CV1)

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  29

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


Cikk ajánló #031 2017. 07. 10., 09:55  |  45

Cikk ajánló #031

Pofonegyszerű lett 3D tárgyakat készíteni VR-ben, 70 megapixeles VR megjelenítőt fejleszt egy finn cég, A szemmozgást is követi a Samsung titkos VR-sisakja, A kezeid kontrollerek lehetnek a virtuális világban a Leap Motion segítségével, Virtuális valóság startupot vett az Apple


Cikk ajánló #030 2017. 07. 03., 12:47  |  58

Cikk ajánló #030

AR fejlesztőcéget vett az Apple, Videón a Valve saját fejlesztésű kontrollere, Gyanús a mozgolódás a 3D érzékelésre képes szenzorok körül, Íme a VR180 a YouTube új videoformátuma


Cikk ajánló #029 2017. 06. 26., 10:16  |  67

Cikk ajánló #029


Cikk ajánló #028 2017. 06. 19., 08:39  |  79

Cikk ajánló #028

Az Enterprise kapitánya voltam, Látványos funkcióval robbant a Firefox, ANVIO VR: egy újabb multiplayer VR aréna, Nem számítottunk arra, hogy ez lesz a Nintendo első VR-játéka


Cikk ajánló #027 2017. 06. 12., 08:32  |  80

Cikk ajánló #027

A VIRB 360 lehet az idei év egyik legjobb 360 fokos kamerája, Fontos bejelentések az Apple-től AR, VR és 360 fok témakörökben, Egyelőre parányi, de fellendülés előtt áll a VR-piac, A Microsoft bemutatta a Dell és az Asus VR szemüvegét


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.