Oculus Rift hardver

  • 2017-05-11 04:44:44
Az első kereskedelmi változat nekem csak pozitív meglepetéseket tartogatott. Kevesebbet vártam, többet kaptam.
106

A hardver és kiegészítők minősége nekem teljesen rendben volt. A szemüveg súlya és kényelmessége számomra semmi gondot nem okozott. Akár 1 órás használat esetén is (bár kicsit nyomot hagy az arcon, hasonlóan, mint egy búvárszemüveg.) Sokan panaszkodnak, hogy az orrnál beszűrődik a fény és ez nem a legjobb, de szerintem ezt nehezen is lehet megoldani, mivel minden ember arcformája eltérő. De szerintem nagyon is jól jön, hogy kicsit ki lehet kukkantani és így látjuk, hogy ki keres telefonon, ha kell billentyűt nyomni vagy a monitorra rápillantani és igen ezekre szükségünk lesz néha. Bár nem mondom, hogy nem lenne jó egy kamera az eszköz elején és valami gyors megoldással a VR látótérben látnánk azt, amit a kamera lát. Ez tényleg hasznos lenne, mint ahogyan a HTC VIVE esetén ezt meg is oldották és gondolom egy ilyen kamerát, főleg ha párban lenne, akár sok más célra is lehetne használni (AR). De hagyjunk innovációkat a CV2-3-4-… változatoknak is :-)
A kábelek minősége és elrendezése is teljesen jó így első körben.  A szenzor mérete sem zavaró, és jól is néz ki.

Hivatalos kellékek https://www.oculus.com/accessories

Oculus Rift füles megoldása

Sokáig hezitáltam Oculus Rift és HTC VIVE közt és az egyik érv az Oculus mellett (a kényelmessége mellett) a beépített füles megoldás volt. A hang ugyanolyan fontos része a rendszernek mint a kép, tehát ha felvesszük a szemüveget jobb ha egyből ott van a hang is. A HTC VIVE esetén ez külön kell megoldani, bármilyen fülest használva és ez macerásnak tűnt nekem a videók alapján. Nem bántam meg, mert tényleg jó a hang minősége és a használhatósága. A szemüveg felvétele után elég nagy mozgástérrel gyorsan rá lehet rakni a fülre.

XBOX kontroller

Bár ez tűzoltó megoldásnak tűnt az Oculus részéről, hogy amíg nincs meg a saját kontroller addig is lehessen használni a szemüveget. És bár jól teszi a dolgát, ha már van Oculus Touch, nem nagyon lesz rá szükség. Bár a mászkálós játékok, mint amit alapból kapunk hozzá ingyenesen a „Lucky's Tale” rókás mászkálós játék vagy „Herobound: Spirit Champion” és a kecskés ugrálós „Mountain Goat Mountain”. A VRben minden olyan mozgás, ami nem teleportos, az valószínűsíthetően émelygést és rosszullétet tud okozni, főleg amikor még csak keveset használtuk, és a hagyományos XBOX kontrollert használó játékok nagy része sajnos ilyen (FPS-ek, űrhajós játékok), így ezek nem nyújtanak olyan jó élményt.

Oculus Remote kontroller

Ez az eszközt nagyon jól eltalálták, csak nincs kihasználva sajnos a programok között.  Ennél egyszerübb kontrollert eltalálni sem lehet. Tulajdonkeppen csak pár gomb az egész és kész, egy sima távirányító. Nincs benne semmiféle mozgásérzékelés. Funkciói, 4 irányú gomb, plusz OK gomb valamint visszalépés, kilépés a programból és hangerőszabályozás. Rengeteg program, amivel teleportálni lehet és az Oculus Touchot használja csak meg lehetne oldani ezzel az egy kicsi eszközzel is. Az adott helyre mutatás a fejjel történik és a távirányítóval meg csak jóváhagyjuk a teleportációt vagy pl. egy adott tárgyal való interakciót. Legjobb példája, hogy hogyan lehetne kihasználni ezt az eszközt az „AltspaceVR” közösségi (egyébként is egy jó a program).

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  29

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


Cikk ajánló #031 2017. 07. 10., 09:55  |  45

Cikk ajánló #031

Pofonegyszerű lett 3D tárgyakat készíteni VR-ben, 70 megapixeles VR megjelenítőt fejleszt egy finn cég, A szemmozgást is követi a Samsung titkos VR-sisakja, A kezeid kontrollerek lehetnek a virtuális világban a Leap Motion segítségével, Virtuális valóság startupot vett az Apple


Cikk ajánló #030 2017. 07. 03., 12:47  |  58

Cikk ajánló #030

AR fejlesztőcéget vett az Apple, Videón a Valve saját fejlesztésű kontrollere, Gyanús a mozgolódás a 3D érzékelésre képes szenzorok körül, Íme a VR180 a YouTube új videoformátuma


Cikk ajánló #029 2017. 06. 26., 10:16  |  67

Cikk ajánló #029


Cikk ajánló #028 2017. 06. 19., 08:39  |  79

Cikk ajánló #028

Az Enterprise kapitánya voltam, Látványos funkcióval robbant a Firefox, ANVIO VR: egy újabb multiplayer VR aréna, Nem számítottunk arra, hogy ez lesz a Nintendo első VR-játéka


Cikk ajánló #027 2017. 06. 12., 08:32  |  80

Cikk ajánló #027

A VIRB 360 lehet az idei év egyik legjobb 360 fokos kamerája, Fontos bejelentések az Apple-től AR, VR és 360 fok témakörökben, Egyelőre parányi, de fellendülés előtt áll a VR-piac, A Microsoft bemutatta a Dell és az Asus VR szemüvegét


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.