Mit hoz a közeljövő a VR-ben? HTC kínai regionális elnöke elmondja

  • 2016-12-18 05:50:35
HTC vezetőjének előrejelzése a virtuális valóság témakörben ez elkövetkezendő 2évre. Lehet, hogy tud valamit, mivel a tűz közelében van.
389

A héten Pekingben tartott Unity Vision konferencián eléggé merész, de akár megvalósítható jövőképet festett fel, Alvin Wang Graylin a HTC kínai regionális elnöke.

2017 jóslatok

  • Legalább 10.000 VR szoftver cím válik elérhetővé (gondolom itt a kis techdemókat is beleszámolhatjuk)
  • Új jobb hardverek fognak születni (ez talán evidens is)
  • A 2017-es év végére a szabványos PC-ket már lehet VR Ready PC-knek nevezni. (szerintem ez még túl korai előrejelzés, legalábbis Magyarországon)
  • Mobil VR eszközök értékesítése meghaladja az 50 millió darabot
  • VR-ből egy új státusz szimbólum lesz (ez bőven elképzelhető, szerintem már most is az)
  • A VR szerepe az oktatásban hatalmasat ugrik majd előre
  • VR hirdetések megjelenítése (várható)
  • VR fejlesztői hiány lesz így nagy lesz a kereslet a képzett szakemberek iránt
  • Valaki el fog tölteni egy teljes hónapot a virtuális valóságban úgy, hogy nem veszi le a fejéről a szemüveget (volt már hasonló, hogy egy fiatalember egy egész napot eltöltött a VR-ben, még akkor se vette le a fejéről a szemüveget, amikor hánynia kellett :-)

 

2018 jóslatok

  • Teljes hosszúságú film készül, amit virtuális valóság sisakkal lehet majd megnézni
  • Lesznek olyan mikro lakások, amiket már eleve VR-hez is terveznek (ez lehetséges, de nem Magyarországon)
  • VR fejlesztés erősen beférkőzik a főiskolák világába
  • Megjelenik a piacon az első olyan termék, ami VR és AR-re is használható
  • Mesterséges inteligencia és a virtuális valóság, nagy segítségére lesz az idős, magányos vagy fogyatékkal élő embereknek
  • Új munkahelyek lesznek, amiket VR szemüvegen keresztül otthonról is el lehet végezni. (nem hiszem hogy lennének olyan szemüvegek 2 év múlva amivel 8 órát már el lehet tölteni minden nap a VR-ben)
  • Mint ahogy most vannak a youtuberek, lesznek hamarosan VR celebek is.
  • A nagyközönség számára is teljesen ismert jelenség lesz a VR (remélem)
  • Rengeteg embert veszélyesen beszippant a VR pl. minőségi MMORPG játékokkal

Az fentiek közül mindegyikről lehetne külön-külön írni, melyik veszélyes, melyik nem valószínű, hogy megvalósul és hogy melyik az, ami tényleg hasznos a társadalom számára. Ebből a szempontból én kiemelném az idősgondozás és az ágyhoz kötött embereknél azt a lehetőséget, hogy ne úgy kelljen leélniük a mindennapjaikat, hogy csak a szoba 4 falát lássák, hanem esetleg érdekes tájakon járhassanak, vagy minden nap más olyan új interaktív élményeket szerezhessenek, amit a VR nélkül nem tudnának megtenni.

Valamint a szegényebb embereknek illetve a kisebb lakásban élőknek is egy érdekes alternatíva lehet a szórakozásra, hogy a lakásokat VR-hez alakítsák ki. Vagyis a lakás bútorainak elhelyezkedéséhez alakuljon a VR élmény, mondjuk egy közösségi tér. Le tudjanak ülni és persze legyen legalább 3x3 m szabad terület. Persze mivel itt szegényebb rétegekről beszélünk, ez azért később lesz, hogy a VR szemüveget és a hozzávaló erős PC-t meg tudják venni.

A fenti előrejelzés nagyon ambiciózus és nagyon gyors fejlődést mutat. Nem biztos, hogy a gyártók ne tudnának megvalósítani, csakhogy az IT szereplőknek nem feltétlen a gyors fejlődés lesz gazdaságilag hasznos.

 

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  29

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


Cikk ajánló #031 2017. 07. 10., 09:55  |  45

Cikk ajánló #031

Pofonegyszerű lett 3D tárgyakat készíteni VR-ben, 70 megapixeles VR megjelenítőt fejleszt egy finn cég, A szemmozgást is követi a Samsung titkos VR-sisakja, A kezeid kontrollerek lehetnek a virtuális világban a Leap Motion segítségével, Virtuális valóság startupot vett az Apple


Cikk ajánló #030 2017. 07. 03., 12:47  |  58

Cikk ajánló #030

AR fejlesztőcéget vett az Apple, Videón a Valve saját fejlesztésű kontrollere, Gyanús a mozgolódás a 3D érzékelésre képes szenzorok körül, Íme a VR180 a YouTube új videoformátuma


Cikk ajánló #029 2017. 06. 26., 10:16  |  67

Cikk ajánló #029


Cikk ajánló #028 2017. 06. 19., 08:39  |  79

Cikk ajánló #028

Az Enterprise kapitánya voltam, Látványos funkcióval robbant a Firefox, ANVIO VR: egy újabb multiplayer VR aréna, Nem számítottunk arra, hogy ez lesz a Nintendo első VR-játéka


Cikk ajánló #027 2017. 06. 12., 08:32  |  80

Cikk ajánló #027

A VIRB 360 lehet az idei év egyik legjobb 360 fokos kamerája, Fontos bejelentések az Apple-től AR, VR és 360 fok témakörökben, Egyelőre parányi, de fellendülés előtt áll a VR-piac, A Microsoft bemutatta a Dell és az Asus VR szemüvegét


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.