Oculus Rift CV1 - végleges kereskedelmi forgalomba hozott változat

  • 2016-12-24 00:42:47
2016 a virtuális valóság éve. Mondják sokan, de én úgy gondolom, hogy ez a kezdő éve, mivel ebben az évben adták ki az Oculus Rift-et (és a HTC Vive-ot), és ezzel elindult a VR a világhódító útjára.
556
12

Két fejlesztői változat (DK1 és DK2) után 2016 áprilisában végre megjelent a végleges kereskedelemben megvásárolható változata. (Természetesen magyarországra nem, mert mi mindig kilógunk a sorból és a cikk írásának pillanatában még pontos dátumot se lehet tudni, mikor lehet idehaza is vásárolni akármelyik bevásárlóközpontban. Persze már meglehet vásárolni jó néhány helyen de iszonyatosan drágán. )

A virtuális valóságban nem csak a képi megjelenítés az egyetlen fontos rész. A teljes VR élmény eléréséhez a hangokat is rendesen a helyükre kell tenni. Ezt így gondolták az Oculus VR-nél is mivel egy új hangrendszert vezettek be és legalább annyira fontosnak tartják a térhatású hangzást, mint a vizuális megjelenítést. A headset egy saját fülhallgató párt is kapott, amivel az egész szemüveg használata egyszerűbb. Nem kell vacakolni a különálló perifériákkal.

Ami nagyon fontos, hogy itt a végleges változatnál azt is figyelembe kell venni, illetve sokkal jobban, mint a fejlesztői változatok esetén, hogy az alap számítógép, amihez hozzákötjük a Rift-et egy viszonylag erős gépnek kell lennie. Minőségi megjelenítést kell tudjon biztosítani szakadozás nélkül. Szerencsére az Oculus VR is gondolt arra, hogy ezt viszonylag könnyen le lehessen ellenőrizni, hogy a már meglévő gépünk mennyire alkalmas az Oculus Rift meghajtására. Az ingyenes programot innen tudjuk letölteni és elindítás után tesztel és kiírja az eredményt.
2016 októberében megrendezett Oculus Connecten bejelentették, hogy az alap gépigényt lejjebb vitték, mivel a szoftveres részt újra gondolták, tervezték, optimalizálták így már egy az előzetes bejelentéshez képest kisebb gép is elegendő.

Minimum számítógép konfiguráció Oculus Rifthez:
NVIDIA GTX 960 vagy AMD Radeon RX 470; CPU Intel i3-6100 vagy AMD FX4350; 8GB+ RAM; HDMI 1.3 video output; USB Ports 1x USB 3.0 port, plus 2x USB 2.0 ports; Windows 8

Ajánlott számítógép konfiguráció Oculus Rifthez:
NVIDIA GTX 970 / AMD Radeon R9 290; Intel i5-4590; 8GB+ RAM; HDMI 1.3 video output; USB Ports 3x USB 3.0 ports plus 1x USB 2.0 port; Windows 7 SP1 64 bit

A Rift családba tartozik még a kéz VR-ben való használatára készített Touch is.  De alapból az Oculus Rift dobozban egy Xbox One kontrollert kapunk és 2016 december 6.-ától Touchot külön lehet megvásárolni vagy Rifttel együtt csomagban megvenni.

A kicsomagolós videó is a TheVR-től származik

Ha 2012-2016 óta eltelt 4 évet nézzük és hogy mekkorát fejlődött eközben a VR headset-ek minősége, technikai paraméterei, akkor bizakodva tekinthetünk előre a következő évekre is. Én úgy gondolom, hogy ez a fejlődési sebesség minimum, hogy megmarad, de inkább tovább fog gyorsulni, mind hardver, mind szoftver szinten. Ez a nagy gyártók érdeke is, így folyamatosan fogják ömleszteni a pénzmagot a VR technológiákba. Rengeteg megoldandó probléma van még és folyamatosan jönnek elő az új ötletek, így lesz helye annak a tőkének.

Oculus Rift kereskedelmi változat:

Kijelző tipusa: OLED
Panel átmérő: 5.7 col
Panel mérete: 2160x1200 FULL HD (szemenként 1080x1200)
Látószög: 110 fok
Késleltetés: …
Frissítési frekvencia: 90Hz
Fejkövetés (fel-le-oldalra): van
Helyzet érzékelés (közeledés-távolodás): van

Galéria: Oculus Rift CV1 - végleges kereskedelmi forgalomba hozott változat

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  29

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


Cikk ajánló #031 2017. 07. 10., 09:55  |  45

Cikk ajánló #031

Pofonegyszerű lett 3D tárgyakat készíteni VR-ben, 70 megapixeles VR megjelenítőt fejleszt egy finn cég, A szemmozgást is követi a Samsung titkos VR-sisakja, A kezeid kontrollerek lehetnek a virtuális világban a Leap Motion segítségével, Virtuális valóság startupot vett az Apple


Cikk ajánló #030 2017. 07. 03., 12:47  |  58

Cikk ajánló #030

AR fejlesztőcéget vett az Apple, Videón a Valve saját fejlesztésű kontrollere, Gyanús a mozgolódás a 3D érzékelésre képes szenzorok körül, Íme a VR180 a YouTube új videoformátuma


Cikk ajánló #029 2017. 06. 26., 10:16  |  67

Cikk ajánló #029


Cikk ajánló #028 2017. 06. 19., 08:39  |  79

Cikk ajánló #028

Az Enterprise kapitánya voltam, Látványos funkcióval robbant a Firefox, ANVIO VR: egy újabb multiplayer VR aréna, Nem számítottunk arra, hogy ez lesz a Nintendo első VR-játéka


Cikk ajánló #027 2017. 06. 12., 08:32  |  80

Cikk ajánló #027

A VIRB 360 lehet az idei év egyik legjobb 360 fokos kamerája, Fontos bejelentések az Apple-től AR, VR és 360 fok témakörökben, Egyelőre parányi, de fellendülés előtt áll a VR-piac, A Microsoft bemutatta a Dell és az Asus VR szemüvegét


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.