VR játéktermek - szabadon kötöttségek nélkül

  • 2016-12-27 00:57:12
A virtuális valóság igazán akkor szórakoztató, ha nem egyhelyben ülsz, hanem felállva, minél nagyobb területeket tudsz bejárni a saját lábadon.
405

Jelenleg a legtöbb ember csak ülő vagy maximum álló helyzetben és pár métert megtéve tudta kipróbálni a VR lehetőségeit. Ez leginkább abból adódik, hogy a headset-eket számítógéphez vagy konzolhoz kell kötni hosszú kábelekkel. Ezt jelenleg nem igazán lehet elkerülni, bár folyamatosan olvasni olyan fejlesztésekről, amivel wifis, rádiós kapcsolattal kötik össze az eszközöket, de ez sajnos még nagyon gyerekcipőben jár, mint ahogy a minőségi Mobil VR is (de az lesz majd a jövő, 100x érzékenyebb szenzorokkal).

Viszont az igazán nagy dobás az lenne, ha nem lenne kábeles korlát és szabadon lehetne bejárni a minél nagyobb területeket. Az erre való igényt több cég is felismerte az elmúlt években és már meg is jelentek olyan VR játéktermek, ahol akár 10x10 méteres területet is be lehet járni, kötöttségek nélkül. A megvalósításhoz itt tényleg egyedi megoldásokat kellett alkalmazniuk, az alap VR sisakok és kontrollerek nem alkalmasak rá. Kiegészítőket kell rájuk csatlakoztatni és a helyiségben sokkal több érzékelőt (szenzort) kell elhelyezni, hogy a megnövekedett területen is a lehető legprecízebben lehessen követni a játékosok pozícióját.

A hagyományos játéktermek lassan teljesen kimennek a divatból és megkockáztatom, hogy a VR pár éven belül teljesen kiszorítja őket a plázákból és más direkt erre szakosodott szórakozóhelyekről. Idővel egy VR játékterem, nagyságrendekkel kevesebb pénzből kihozható, hiszen csak számítógépek kellenek és a VR sisakok és kontrollerek. A terem meg olyan lesz amit a játékosok kérnek, ha egy űrbázis akkor az, ha egy tavon szeretnének csónakázni és horgászni, azt is megtehetik (bár ennek nem sok értelme lenne játékteremben :-) De a lényeg, hogy csak a képzelet és a fejlesztők szabják meg a határokat.

És most jöjjenek a jelenleg már elérhető VR játékterem prototípusok

Az alábbi pár videóban látható az irány, hogy ez az új szórakoztatási forma merre felé halad.

The Void egy amerikai próbálkozás

Mint látható a VR termekben a valós berendezéseket vagy az épület egyes részeit is be lehet vonni a virtuális tér általi leképezésbe és így fizikai interakcióval is találkozhatunk. Ötletes megoldás, hogy egy oszlop egyszer egy óriás fa egyszer pedig egy sci-fi környezet épület tartóoszlopa vagy egy keltetőgép. Nem beszélve, hogy a gőzt az esőt is lehet szimulálni egy ilyen összetett rendszerben.

Reakciók akik már kipróbálták:

The Void weblapYouTube csatornájuk


  

Másik hasonló VR multiplayer játék a Zero Latency VR

Itt egészen 400 négyzetméteren (nem teljesen világos, hogy az a valós vagy VR játéktérre értendő) lehet játszani, teljes vezeték nélküli rendszerben, VR hátizsákokkal. A játékost és fegyverét a kis színes golyók által határozzák meg a térben. Nem egy olcsó szórakozás, mivel kb. 45 perces menet személyenként (csak 13 évesnél idősebb) kb. 25.000 Ft.

Zero Latency VR weblapFacebook oldaluk

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #032 2017. 07. 17., 18:12  |  29

Cikk ajánló #032

Olcsó és önálló VR headseten dolgozik az Oculus?, WebGL 2 és WebVR 1.1 támogatással jön az új Babylon.js 3, Gyönyörű, virtuális loftlakásban indul az új közösségi oldal, IDC: robbanás előtt a virtuális és a kiterjesztett valóság, A Volkswagen csoport már virtuális valósággal dolgozik, Most érdemes megvenni az Oculus Riftet? Hol és mennyiért?


Cikk ajánló #031 2017. 07. 10., 09:55  |  45

Cikk ajánló #031

Pofonegyszerű lett 3D tárgyakat készíteni VR-ben, 70 megapixeles VR megjelenítőt fejleszt egy finn cég, A szemmozgást is követi a Samsung titkos VR-sisakja, A kezeid kontrollerek lehetnek a virtuális világban a Leap Motion segítségével, Virtuális valóság startupot vett az Apple


Cikk ajánló #030 2017. 07. 03., 12:47  |  58

Cikk ajánló #030

AR fejlesztőcéget vett az Apple, Videón a Valve saját fejlesztésű kontrollere, Gyanús a mozgolódás a 3D érzékelésre képes szenzorok körül, Íme a VR180 a YouTube új videoformátuma


Cikk ajánló #029 2017. 06. 26., 10:16  |  67

Cikk ajánló #029


Cikk ajánló #028 2017. 06. 19., 08:39  |  79

Cikk ajánló #028

Az Enterprise kapitánya voltam, Látványos funkcióval robbant a Firefox, ANVIO VR: egy újabb multiplayer VR aréna, Nem számítottunk arra, hogy ez lesz a Nintendo első VR-játéka


Cikk ajánló #027 2017. 06. 12., 08:32  |  80

Cikk ajánló #027

A VIRB 360 lehet az idei év egyik legjobb 360 fokos kamerája, Fontos bejelentések az Apple-től AR, VR és 360 fok témakörökben, Egyelőre parányi, de fellendülés előtt áll a VR-piac, A Microsoft bemutatta a Dell és az Asus VR szemüvegét


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.