VR játéktermek - szabadon kötöttségek nélkül

  • 2016. 12. 27., 00:57
A virtuális valóság igazán akkor szórakoztató, ha nem egyhelyben ülsz, hanem felállva, minél nagyobb területeket tudsz bejárni a saját lábadon.
497

Jelenleg a legtöbb ember csak ülő vagy maximum álló helyzetben és pár métert megtéve tudta kipróbálni a VR lehetőségeit. Ez leginkább abból adódik, hogy a headset-eket számítógéphez vagy konzolhoz kell kötni hosszú kábelekkel. Ezt jelenleg nem igazán lehet elkerülni, bár folyamatosan olvasni olyan fejlesztésekről, amivel wifis, rádiós kapcsolattal kötik össze az eszközöket, de ez sajnos még nagyon gyerekcipőben jár, mint ahogy a minőségi Mobil VR is (de az lesz majd a jövő, 100x érzékenyebb szenzorokkal).

Viszont az igazán nagy dobás az lenne, ha nem lenne kábeles korlát és szabadon lehetne bejárni a minél nagyobb területeket. Az erre való igényt több cég is felismerte az elmúlt években és már meg is jelentek olyan VR játéktermek, ahol akár 10x10 méteres területet is be lehet járni, kötöttségek nélkül. A megvalósításhoz itt tényleg egyedi megoldásokat kellett alkalmazniuk, az alap VR sisakok és kontrollerek nem alkalmasak rá. Kiegészítőket kell rájuk csatlakoztatni és a helyiségben sokkal több érzékelőt (szenzort) kell elhelyezni, hogy a megnövekedett területen is a lehető legprecízebben lehessen követni a játékosok pozícióját.

A hagyományos játéktermek lassan teljesen kimennek a divatból és megkockáztatom, hogy a VR pár éven belül teljesen kiszorítja őket a plázákból és más direkt erre szakosodott szórakozóhelyekről. Idővel egy VR játékterem, nagyságrendekkel kevesebb pénzből kihozható, hiszen csak számítógépek kellenek és a VR sisakok és kontrollerek. A terem meg olyan lesz amit a játékosok kérnek, ha egy űrbázis akkor az, ha egy tavon szeretnének csónakázni és horgászni, azt is megtehetik (bár ennek nem sok értelme lenne játékteremben :-) De a lényeg, hogy csak a képzelet és a fejlesztők szabják meg a határokat.

És most jöjjenek a jelenleg már elérhető VR játékterem prototípusok

Az alábbi pár videóban látható az irány, hogy ez az új szórakoztatási forma merre felé halad.

The Void egy amerikai próbálkozás

Mint látható a VR termekben a valós berendezéseket vagy az épület egyes részeit is be lehet vonni a virtuális tér általi leképezésbe és így fizikai interakcióval is találkozhatunk. Ötletes megoldás, hogy egy oszlop egyszer egy óriás fa egyszer pedig egy sci-fi környezet épület tartóoszlopa vagy egy keltetőgép. Nem beszélve, hogy a gőzt az esőt is lehet szimulálni egy ilyen összetett rendszerben.

Reakciók akik már kipróbálták:

The Void weblapYouTube csatornájuk


  

Másik hasonló VR multiplayer játék a Zero Latency VR

Itt egészen 400 négyzetméteren (nem teljesen világos, hogy az a valós vagy VR játéktérre értendő) lehet játszani, teljes vezeték nélküli rendszerben, VR hátizsákokkal. A játékost és fegyverét a kis színes golyók által határozzák meg a térben. Nem egy olcsó szórakozás, mivel kb. 45 perces menet személyenként (csak 13 évesnél idősebb) kb. 25.000 Ft.

Zero Latency VR weblapFacebook oldaluk

Amennyiben szeretnéd támogatni az oldalon további cikkek készítését, kérlek LÁJKOLD vagy OSZD meg azokat a cikkeket amiket jónak gondolsz. Ezáltal motiválsz engem :-). Szívesen fogadok észrevételeket és kritikákat is az emailcímemre: suni@swgy.hu
Oculus Rift információk
HTC Vive információk

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #041 2017. 09. 26., 08:32  |  11

Cikk ajánló #041

Néhány óra alatt meglett a pénz a világ első 8K-s VR headsetjére, Előrendelhető az első Windows VR fejszett, iPhone X: áttörés a kiterjesztett valóságban, Jön a MineCraft a kiterjesztett valóságunkba, A demencia kezelésében is segíthet a virtuális valóság


Cikk ajánló #040 2017. 09. 18., 12:54  |  28

Cikk ajánló #040

Virtuális lakberendezéssel támad az IKEA AR appja, Szebb fogak a kiterjesztett valóságnak köszönhetően, Mire jó a virtuális valóság?, Nem semmi: Virtuális valóság szemüveget csináltak Commodore 64-hez, Zseni az IKEA új applikációja!


Cikk ajánló #039 2017. 09. 11., 08:55  |  26

Cikk ajánló #039

Mixed Reality szemüveget villantott az ASUS, Asus: A hibridek jövője VR-szemüvegen keresztül, A VR és az imafüzér, Nézd meg a riportert, aki élő adásban háborodott meg a virtuális valóságtól


Cikk ajánló #038 2017. 09. 04., 13:22  |  45

Cikk ajánló #038

A virtuális valóságban randizni pont olyan, mint életed legdurvább betépése, A SteamVR felé nyit a Windows Mixed Reality, Támogatják a steames játékokat az olcsóbb VR-headsetek, Már a fejünkre húzhatjuk a Windowst, Akár az Alphabethez is kerülhet a HTC VR-részlege, A Google is bemutatta saját AR megoldását


Cikk ajánló #037 2017. 08. 28., 10:59  |  50

Cikk ajánló #037

Eladhatja VR fejlesztését a HTC, Töretlenül hisz a virtuális valóságban Jason Rubin, Végre itt a VR tartalmak első igazi hulláma?, Hagyományos szemüvegbe rakna csúcstechnológiát a Facebook, Leesett a HTC Vive ára


Cikk ajánló #036 2017. 08. 21., 13:06  |  56

Cikk ajánló #036

PlayStation VR-ral is meglátogatható lesz Csernobil, Nem csak pornóra jó a virtuális valóság, Az Air France fedélzetén is tolhatjuk már a VR-t


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.