Betegségeket terjeszthetnek a virtuális valóság szemüvegek
Egyre gyakrabban próbálhatók ki a különböző rendezvényeken és szakmai kiállításokon alkalmazások vagy játékok segítségével a virtuális valóság (VR) szemüvegek, de ez akár komoly egészségügyi kockázatokat is hordozhat magában. A fő problémát az jelenti, hogy egy-egy eszközt egymás után akár több százan is kipróbálnak és emiatt könnyen átadhatók másoknak például fertőzések, azok közül is elsősorban a szemherpesz. A fejlesztők között ez már egy ideje beszédtéma és rámutattak arra, hogy minden egyes VR-készüléket a használat után alaposan meg kellene tisztítani. Ez azonban aligha valósul meg minden egyes rendezvényen és minden egyes használat után.
Jövőre áll bele a VR-ba a Microsoft
Egyszerűen üzembe helyezhető headsetek jönnek, amelyek akár 300 dollártól is beszerezhetők lesznek. A Microsoft a tegnapi rendezvényen nem csak mobil és asztali Surface gépet hozott, hanem bejelentették, hogy a következő évben komolyan koncentrálnak majd a virtuális valóság piacára. Ennek a szoftveres alapja lehet a korábban bemutatott holografikus platform, aminek köszönhetően a hardverek egységes környezeten belül lehetnek kezelhetők.
A svédországi gyógyszertári lánc készített egy saját VR appot a fájdal
A Svédországban igen népszerű gyógyszertári lánc az Apotek Hjärtat, elindított egy virtuális valósággal kapcsolatos programot, melynek az a célja, hogy a betegeknek elvonja a figyelmét az akut fájdalmaikról. A VR élmény nyújtotta pozitív dolgokkal lehet inspirálni az embereket és ez nyugalmat áraszt a beteg felé a VR szemüvegen keresztül.
Jön a 360 fokos megjelenítés
A virtuális valóság tovább fejlődhet, 2018-ra piacképesek lehetnek a 360 fokos megjelenítést kínáló televíziók. Florian Anton, az MX1szolgáltató munkatársa. A cég a SES-hez, a világ legnagyobb műholdüzemeltetőjéhez tartozik. Anton az MX1-nél a televíziós virtuális valóság (VR) projektekért felelős. A legnagyobb problémát az jelenti, hogy a dekóderek jelenleg nem képesek a VR-közvetítésekhez kapcsolódó hatalmas adatmennyiséget feldolgozni. De a szakember szerint ezt a feladatot a következő két éven belül képesek lesznek megoldani és ezután már nem lesz akadálya a virtuális valóság televíziók megjelenésének és elterjedésének.
Nem akármilyen szemüvegen dolgozik a Google
Összemoshatják a kiterjesztett és virtuális valóságot. Nem akármilyen szemüvegen munkálkodnak a Google-nél. A kaliforniai gyártó ugyanis a virtuális és a kiterjesztett valóságot is keresztezné, méghozzá úgy, hogy a szemüveg követné a szemünk mozgását és így összemosná a virtuális valóságot a körülöttünk lévő világgal.