A jövő mindenféleképpen az, hogy a headsetek és minden VR-be kapcsolt periféria kábel nélkül legyen használható. De ez jelenleg még nem igazán kivitelezhető. A fej mozgásának gyors követése és kommunikálása még talán az egyszerűbb feladat, de 60-90-120 darab 1200x1080 pixel felbontású képkockát szorozva két szemre átküldeni a lehető legkisebb késleltetéssel a PC-ről (vagy konzolról) a szemüveg felé, na az az igazán nagy falat. Főleg majd ha szemenként jönnek a 4K (8K) megoldások.
Jelenleg két megoldás van a kábelek "eltüntetésére":
- Az egész szemüveg egyben a számításokat végző hardver és a megjelenítő is. Ez lenne egyébként a végső megoldás a jővőre nézve. És már vannak gyártók, akik ezzel próbálkoznak pl. a Microsoft HoloLens is ilyen eszköz (csak AR-ben) és végül is az összes mobiltelefonos megoldás is ezt adja.
- A mostani cikk tárgya, hogy a szemüveg továbbra is a megjelenítő, de a számításokat a gép végzi és rádión küldi tovább a headsetnek.
A TPCAST, ami sajnos csak 2017-ben jelenik meg, egy áthidaló megoldás HTC Vive eszközökhöz. Egy külső periféria, amit a szemüvegre kell szerelni és ami a szemüveg->pc->szemüveg kapcsolatot biztosítja. Páran már kipróbálhatták ezt a kiépítést és azt tapasztalták, hogy nem vehető észre érzékelhető különbség a késleltetésben és minőségben (kiváncsi lennék a képkockaszámra ;-). Az akkumulátor kérdése lesz itt még érdekes, amit jelenleg 1.5 órában határoztak meg. Ez akár kezdésként el is fogadható.
Az ára egyenlőre 220 dollárra van belőve. Hogy mennyire érdekes termék ez és mennyire szeretnének szabadulni az VR felhasználók a kábelektől az is mutatja, hogy az előrendelés megkezdése után 18 perc alatt elfogyott a kezdő készlet :-)
De persze vannak már professzionális hátizsák PC-k is a nagy gyártok kínálatában, amit VR-re tökéletesen lehet használni. Persze ezek igazán drága megoldások.
Egy másik barkács megoldás :-)