- AR fejlesztőcéget vesz a Snapchat
- Visszapillantó: 2016 legnagyobb sikerei
- Virtuális valóságba költözhet a telefonos ügyintézés
- Drónokat is tud vezérelni az Epson okosszemüvege
- Prezentálta a kevert valóságra vonatkozó jövőképét a Microsoft
- Ezt hozza a szép digitális jövő
Ez történt 2016-ban nálunk és a hardveruniverzumban
Virtuális valóság: 2017 3D-je? Egy évvel ezelőtt mindenki biztos volt benne, hogy 2016 a virtuális valóságról fog szólni. És jobbára így is lett, ám egyelőre még többet éreztünk a marketingből, mint a valódi forradalomból. A 2015-ös év végén többen is a VR éveként harangozták be 2016-ot, de most egy évvel később meg kell állapítanunk, hogy a várt robbanás jórészt elmaradt, és most már az a kérdés, hogy 2017-ben többet kapunk-e izzadságszagú próbálkozásoknál.
A Senso kesztyű egy új kontroller a VR/AR applikációkhoz
A Senso egy új virtuális valóság kesztyű, mely lehetőséget biztosít arra, hogy mindegyik ujjad úgy működjön a vr világában, mint a valóságban. A Senso kesztyűk használata során nincs szükség külön kontrollerekre. Magát az érintés érzetét az ujjanként elhelyezett rezgő motor biztosítja, ezért a virtuális világban is érezheted a tárgyakat amiket megfogsz. Az egész kamerák nélküli IMU-alapú rendszerrel működik, ezért nem kell egy külön külső érzékelő a mozgáskövetéshez, mint például a HTC Vive VR Szemüveg vagy az Oculus Rift esetében.
Régi idők VR-ja - a VFX1 tündöklése és tanulságai
A VFX1 már a kilencvenes években előrevetítette a jövőt és kóstolót adott a virtuális valóságból. Most húsz évvel később már egészen más fényben tekintünk erre a kütyüre.
A virtuális valóság még csak most kezdi hódító útját
Hosszú évek fejlesztéseit követően 2016 lett az az év, amikor a legnagyobb gyártók végre előálltak a saját virtuálisvalóság-megoldásaikkal. A HTC a videojátékok terén hatalmas tapasztalattal rendelkező Valve segítségével rukkolt elő a Vive-val, elérhetővé vált a Facebook tulajdonában lévő Oculus VR, és ősszel a Sony is piacra dobta a PlayStation VR-t. A verseny megkezdődött a felhasználókért, ugyanakkor a technológia még mindig gyerekcipőben jár.
Állunk a szoba közepén, és közben tériszonyunk van
Az Eagle Flight az eddigi legviccesebb virtuálisvalóság-játék a Playstationtól: miközben egy sasként rettegve repülünk Párizs felett, a szobában mindenki rajtunk röhög.
VR közösségi tereket indít az Oculus
Virtuális szobákban hozná össze az ismerősöket a Facebook szárnyai alatt működő Oculus frissen bejelentett Parties és Rooms funkcióival. A lépéssel a cég a közösségi VR-nek ágyaz meg.