VR játéktermek - szabadon kötöttségek nélkül

  • 2016. 12. 27., 00:57
A virtuális valóság igazán akkor szórakoztató, ha nem egyhelyben ülsz, hanem felállva, minél nagyobb területeket tudsz bejárni a saját lábadon.
654

Jelenleg a legtöbb ember csak ülő vagy maximum álló helyzetben és pár métert megtéve tudta kipróbálni a VR lehetőségeit. Ez leginkább abból adódik, hogy a headset-eket számítógéphez vagy konzolhoz kell kötni hosszú kábelekkel. Ezt jelenleg nem igazán lehet elkerülni, bár folyamatosan olvasni olyan fejlesztésekről, amivel wifis, rádiós kapcsolattal kötik össze az eszközöket, de ez sajnos még nagyon gyerekcipőben jár, mint ahogy a minőségi Mobil VR is (de az lesz majd a jövő, 100x érzékenyebb szenzorokkal).

Viszont az igazán nagy dobás az lenne, ha nem lenne kábeles korlát és szabadon lehetne bejárni a minél nagyobb területeket. Az erre való igényt több cég is felismerte az elmúlt években és már meg is jelentek olyan VR játéktermek, ahol akár 10x10 méteres területet is be lehet járni, kötöttségek nélkül. A megvalósításhoz itt tényleg egyedi megoldásokat kellett alkalmazniuk, az alap VR sisakok és kontrollerek nem alkalmasak rá. Kiegészítőket kell rájuk csatlakoztatni és a helyiségben sokkal több érzékelőt (szenzort) kell elhelyezni, hogy a megnövekedett területen is a lehető legprecízebben lehessen követni a játékosok pozícióját.

A hagyományos játéktermek lassan teljesen kimennek a divatból és megkockáztatom, hogy a VR pár éven belül teljesen kiszorítja őket a plázákból és más direkt erre szakosodott szórakozóhelyekről. Idővel egy VR játékterem, nagyságrendekkel kevesebb pénzből kihozható, hiszen csak számítógépek kellenek és a VR sisakok és kontrollerek. A terem meg olyan lesz amit a játékosok kérnek, ha egy űrbázis akkor az, ha egy tavon szeretnének csónakázni és horgászni, azt is megtehetik (bár ennek nem sok értelme lenne játékteremben :-) De a lényeg, hogy csak a képzelet és a fejlesztők szabják meg a határokat.

És most jöjjenek a jelenleg már elérhető VR játékterem prototípusok

Az alábbi pár videóban látható az irány, hogy ez az új szórakoztatási forma merre felé halad.

The Void egy amerikai próbálkozás

Mint látható a VR termekben a valós berendezéseket vagy az épület egyes részeit is be lehet vonni a virtuális tér általi leképezésbe és így fizikai interakcióval is találkozhatunk. Ötletes megoldás, hogy egy oszlop egyszer egy óriás fa egyszer pedig egy sci-fi környezet épület tartóoszlopa vagy egy keltetőgép. Nem beszélve, hogy a gőzt az esőt is lehet szimulálni egy ilyen összetett rendszerben.

Reakciók akik már kipróbálták:

The Void weblapYouTube csatornájuk


  

Másik hasonló VR multiplayer játék a Zero Latency VR

Itt egészen 400 négyzetméteren (nem teljesen világos, hogy az a valós vagy VR játéktérre értendő) lehet játszani, teljes vezeték nélküli rendszerben, VR hátizsákokkal. A játékost és fegyverét a kis színes golyók által határozzák meg a térben. Nem egy olcsó szórakozás, mivel kb. 45 perces menet személyenként (csak 13 évesnél idősebb) kb. 25.000 Ft.

Zero Latency VR weblapFacebook oldaluk

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon az alábbi TETSZIK vagy MEGSOZTÁS gombokkal, hátha másoknak is hasznos lesz:
Ha hasznosnak találod az VirtuAll oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #056 2018. 01. 15., 09:57  |  38

Cikk ajánló #056

A VR halott, és élvezi, A Vuzix Blade az új Google Glass, A HTC Vive Próval, az Oculus a Xiaomi kezét fogva jött a CES-re, Ez a valaha volt legkisebb VR-képes rendszer, BEÉPÍTETT FEJHALLGATÓVAL DURVUL A HTC VIVE PRO, 360 fokos tracking PSVR-ban


Cikk ajánló #055 2018. 01. 08., 08:16  |  26

Cikk ajánló #055

Virtuális valóságot kínál a Ubisoft vezetés közben, Odateszi magát a Pico új, önálló VR headsetje, Kábeleit levetve kúszik tovább a virtuális valóság, A valóságunk még csak most kezd terjedni, ki tudja, hol áll meg, Virtuális valóságból üzleti valóság


Cikk ajánló #054 2017. 12. 28., 11:02  |  43

Cikk ajánló #054

Íme a mágikus szemüveg, amire mindenki várt, Ilyen a VR-élmény egy önvezető járműben, Felpörgetheti a turizmust a virtuális valóság, Belátható közelségbe került a Roto VR megjelenése


Cikk ajánló #053 2017. 12. 18., 16:05  |  42

Cikk ajánló #053

AR appal barátkoztatja meg a fejlesztőket a WebXR-rel a Mozilla, Mindenki előtt megnyitja kapuit a Facebook AR platformja, Doom VFR teszt - démon toccata és fúga


Cikk ajánló #052 2017. 12. 11., 08:18  |  53

Cikk ajánló #052

Spielberg új scifije még mindig várós: itt a Ready Player One új előzetese, PSX 2017 - a virtuális valóságba költözik a WipEout Omega Collection, PSX 2017 - jön a The Last Guardian VR-változata, Elég drága lett a HTC VIVE Focus


Cikk ajánló #051 2017. 12. 04., 15:05  |  47

Cikk ajánló #051

A harmadik negyedévben is hízott a VR-piac, Doom VFR - két klasszikus pálya is elérhető lesz, A virtuális valóság technológiák alkalmazása


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.