Jelenleg a legtöbb ember csak ülő vagy maximum álló helyzetben és pár métert megtéve tudta kipróbálni a VR lehetőségeit. Ez leginkább abból adódik, hogy a headset-eket számítógéphez vagy konzolhoz kell kötni hosszú kábelekkel. Ezt jelenleg nem igazán lehet elkerülni, bár folyamatosan olvasni olyan fejlesztésekről, amivel wifis, rádiós kapcsolattal kötik össze az eszközöket, de ez sajnos még nagyon gyerekcipőben jár, mint ahogy a minőségi Mobil VR is (de az lesz majd a jövő, 100x érzékenyebb szenzorokkal).
Viszont az igazán nagy dobás az lenne, ha nem lenne kábeles korlát és szabadon lehetne bejárni a minél nagyobb területeket. Az erre való igényt több cég is felismerte az elmúlt években és már meg is jelentek olyan VR játéktermek, ahol akár 10x10 méteres területet is be lehet járni, kötöttségek nélkül. A megvalósításhoz itt tényleg egyedi megoldásokat kellett alkalmazniuk, az alap VR sisakok és kontrollerek nem alkalmasak rá. Kiegészítőket kell rájuk csatlakoztatni és a helyiségben sokkal több érzékelőt (szenzort) kell elhelyezni, hogy a megnövekedett területen is a lehető legprecízebben lehessen követni a játékosok pozícióját.
A hagyományos játéktermek lassan teljesen kimennek a divatból és megkockáztatom, hogy a VR pár éven belül teljesen kiszorítja őket a plázákból és más direkt erre szakosodott szórakozóhelyekről. Idővel egy VR játékterem, nagyságrendekkel kevesebb pénzből kihozható, hiszen csak számítógépek kellenek és a VR sisakok és kontrollerek. A terem meg olyan lesz amit a játékosok kérnek, ha egy űrbázis akkor az, ha egy tavon szeretnének csónakázni és horgászni, azt is megtehetik (bár ennek nem sok értelme lenne játékteremben :-) De a lényeg, hogy csak a képzelet és a fejlesztők szabják meg a határokat.
És most jöjjenek a jelenleg már elérhető VR játékterem prototípusok
Az alábbi pár videóban látható az irány, hogy ez az új szórakoztatási forma merre felé halad.
The Void egy amerikai próbálkozás
Mint látható a VR termekben a valós berendezéseket vagy az épület egyes részeit is be lehet vonni a virtuális tér általi leképezésbe és így fizikai interakcióval is találkozhatunk. Ötletes megoldás, hogy egy oszlop egyszer egy óriás fa egyszer pedig egy sci-fi környezet épület tartóoszlopa vagy egy keltetőgép. Nem beszélve, hogy a gőzt az esőt is lehet szimulálni egy ilyen összetett rendszerben.
Reakciók akik már kipróbálták:
The Void weblap – YouTube csatornájuk
Másik hasonló VR multiplayer játék a Zero Latency VR
Itt egészen 400 négyzetméteren (nem teljesen világos, hogy az a valós vagy VR játéktérre értendő) lehet játszani, teljes vezeték nélküli rendszerben, VR hátizsákokkal. A játékost és fegyverét a kis színes golyók által határozzák meg a térben. Nem egy olcsó szórakozás, mivel kb. 45 perces menet személyenként (csak 13 évesnél idősebb) kb. 25.000 Ft.