VR játéktermek - szabadon kötöttségek nélkül

  • 2016. 12. 27., 00:57
A virtuális valóság igazán akkor szórakoztató, ha nem egyhelyben ülsz, hanem felállva, minél nagyobb területeket tudsz bejárni a saját lábadon.
1966

Jelenleg a legtöbb ember csak ülő vagy maximum álló helyzetben és pár métert megtéve tudta kipróbálni a VR lehetőségeit. Ez leginkább abból adódik, hogy a headset-eket számítógéphez vagy konzolhoz kell kötni hosszú kábelekkel. Ezt jelenleg nem igazán lehet elkerülni, bár folyamatosan olvasni olyan fejlesztésekről, amivel wifis, rádiós kapcsolattal kötik össze az eszközöket, de ez sajnos még nagyon gyerekcipőben jár, mint ahogy a minőségi Mobil VR is (de az lesz majd a jövő, 100x érzékenyebb szenzorokkal).

Viszont az igazán nagy dobás az lenne, ha nem lenne kábeles korlát és szabadon lehetne bejárni a minél nagyobb területeket. Az erre való igényt több cég is felismerte az elmúlt években és már meg is jelentek olyan VR játéktermek, ahol akár 10x10 méteres területet is be lehet járni, kötöttségek nélkül. A megvalósításhoz itt tényleg egyedi megoldásokat kellett alkalmazniuk, az alap VR sisakok és kontrollerek nem alkalmasak rá. Kiegészítőket kell rájuk csatlakoztatni és a helyiségben sokkal több érzékelőt (szenzort) kell elhelyezni, hogy a megnövekedett területen is a lehető legprecízebben lehessen követni a játékosok pozícióját.

A hagyományos játéktermek lassan teljesen kimennek a divatból és megkockáztatom, hogy a VR pár éven belül teljesen kiszorítja őket a plázákból és más direkt erre szakosodott szórakozóhelyekről. Idővel egy VR játékterem, nagyságrendekkel kevesebb pénzből kihozható, hiszen csak számítógépek kellenek és a VR sisakok és kontrollerek. A terem meg olyan lesz amit a játékosok kérnek, ha egy űrbázis akkor az, ha egy tavon szeretnének csónakázni és horgászni, azt is megtehetik (bár ennek nem sok értelme lenne játékteremben :-) De a lényeg, hogy csak a képzelet és a fejlesztők szabják meg a határokat.

És most jöjjenek a jelenleg már elérhető VR játékterem prototípusok

Az alábbi pár videóban látható az irány, hogy ez az új szórakoztatási forma merre felé halad.

The Void egy amerikai próbálkozás

Mint látható a VR termekben a valós berendezéseket vagy az épület egyes részeit is be lehet vonni a virtuális tér általi leképezésbe és így fizikai interakcióval is találkozhatunk. Ötletes megoldás, hogy egy oszlop egyszer egy óriás fa egyszer pedig egy sci-fi környezet épület tartóoszlopa vagy egy keltetőgép. Nem beszélve, hogy a gőzt az esőt is lehet szimulálni egy ilyen összetett rendszerben.

Reakciók akik már kipróbálták:

The Void weblapYouTube csatornájuk


  

Másik hasonló VR multiplayer játék a Zero Latency VR

Itt egészen 400 négyzetméteren (nem teljesen világos, hogy az a valós vagy VR játéktérre értendő) lehet játszani, teljes vezeték nélküli rendszerben, VR hátizsákokkal. A játékost és fegyverét a kis színes golyók által határozzák meg a térben. Nem egy olcsó szórakozás, mivel kb. 45 perces menet személyenként (csak 13 évesnél idősebb) kb. 25.000 Ft.

Zero Latency VR weblapFacebook oldaluk

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon az alábbi TETSZIK vagy MEGOSZTÁS gombokkal, hátha másoknak is hasznos lesz:
Ha hasznosnak találod az VirtuAll oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #106 2019. 11. 08., 08:45  |  550

Cikk ajánló #106

Helyzet­meghatározási funkciót kaphatnak az okosszemüvegek, AR-es és utazástervezési funkciókkal újít a Google Maps, Ha azt hitted, hogy a jövő már nem lehet ennél izgibb, akkor nézd meg, hogy pingpongoznak ezek a srácok, A Porsche is virtuális valóság élményt kínálna az utasoknak


Cikk ajánló #105 2019. 08. 04., 13:41  |  555

Cikk ajánló #105

Ők azok, akik a nyaralást viszik a gyerekekhez, Erőre kapni látszik a VR/AR eszközök piaca, Elképesztő követés javulás Oculuson, megjelent a Valve Index – június végi hírösszefoglaló, Frissítve – pár dolog, amit a Vive Cosmosról már biztosan tudhatunk


Cikk ajánló #104 2019. 07. 02., 10:29  |  515

Cikk ajánló #104

PLETYKA: A KÖVETKEZŐ XBOX MÁR RIFT S TÁMOGATÁSSAL ÉRKEZHET, Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit teszt - már megint ezt hajtogatjuk, Ennyire valósághű ma a virtuális valóság, Kiterjesztett valóság kiegészítőt készített a Varjo


ILMxLAB: A Star Wars VR - Vader Immortal 2019. 04. 13., 20:15  |  1021

ILMxLAB: A Star Wars VR - Vader Immortal

Az ILMxLAB bemutatkozik a legújabb projektjükkel, Vader Immortal: A Star Wars VR sorozat


Cikk ajánló #103 2019. 04. 08., 09:14  |  551

Cikk ajánló #103

INDUL AZ ÚJ OCULUS AVATAR RENDSZER, Vegyes valóság szemüveget használhatnak a sebészek, Saját VR szemüveget villantott a Valve, HAMAROSAN KÉZBE VESZI A VALVE A VR HELYZETET


Cikk ajánló #102 2019. 03. 31., 15:48  |  549

Cikk ajánló #102

Nintendo Labo - sokféle kalandban lehet részünk a kartonból készült VR szemüveggel, Beépített kamerákkal jön az új Oculus Rift S, Mennyire legyen divatos az AR szemüveg?


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.