Két fejlesztői változat (DK1 és DK2) után 2016 áprilisában végre megjelent a végleges kereskedelemben megvásárolható változata. (Természetesen magyarországra nem, mert mi mindig kilógunk a sorból és a cikk írásának pillanatában még pontos dátumot se lehet tudni, mikor lehet idehaza is vásárolni akármelyik bevásárlóközpontban. Persze már meglehet vásárolni jó néhány helyen de iszonyatosan drágán. )
A virtuális valóságban nem csak a képi megjelenítés az egyetlen fontos rész. A teljes VR élmény eléréséhez a hangokat is rendesen a helyükre kell tenni. Ezt így gondolták az Oculus VR-nél is mivel egy új hangrendszert vezettek be és legalább annyira fontosnak tartják a térhatású hangzást, mint a vizuális megjelenítést. A headset egy saját fülhallgató párt is kapott, amivel az egész szemüveg használata egyszerűbb. Nem kell vacakolni a különálló perifériákkal.
Ami nagyon fontos, hogy itt a végleges változatnál azt is figyelembe kell venni, illetve sokkal jobban, mint a fejlesztői változatok esetén, hogy az alap számítógép, amihez hozzákötjük a Rift-et egy viszonylag erős gépnek kell lennie. Minőségi megjelenítést kell tudjon biztosítani szakadozás nélkül. Szerencsére az Oculus VR is gondolt arra, hogy ezt viszonylag könnyen le lehessen ellenőrizni, hogy a már meglévő gépünk mennyire alkalmas az Oculus Rift meghajtására. Az ingyenes programot innen tudjuk letölteni és elindítás után tesztel és kiírja az eredményt.
2016 októberében megrendezett Oculus Connecten bejelentették, hogy az alap gépigényt lejjebb vitték, mivel a szoftveres részt újra gondolták, tervezték, optimalizálták így már egy az előzetes bejelentéshez képest kisebb gép is elegendő.
Minimum számítógép konfiguráció Oculus Rifthez:
NVIDIA GTX 960 vagy AMD Radeon RX 470; CPU Intel i3-6100 vagy AMD FX4350; 8GB+ RAM; HDMI 1.3 video output; USB Ports 1x USB 3.0 port, plus 2x USB 2.0 ports; Windows 8
Ajánlott számítógép konfiguráció Oculus Rifthez:
NVIDIA GTX 970 / AMD Radeon R9 290; Intel i5-4590; 8GB+ RAM; HDMI 1.3 video output; USB Ports 3x USB 3.0 ports plus 1x USB 2.0 port; Windows 7 SP1 64 bit
A Rift családba tartozik még a kéz VR-ben való használatára készített Touch is. De alapból az Oculus Rift dobozban egy Xbox One kontrollert kapunk és 2016 december 6.-ától Touchot külön lehet megvásárolni vagy Rifttel együtt csomagban megvenni.
A kicsomagolós videó is a TheVR-től származik
Ha 2012-2016 óta eltelt 4 évet nézzük és hogy mekkorát fejlődött eközben a VR headset-ek minősége, technikai paraméterei, akkor bizakodva tekinthetünk előre a következő évekre is. Én úgy gondolom, hogy ez a fejlődési sebesség minimum, hogy megmarad, de inkább tovább fog gyorsulni, mind hardver, mind szoftver szinten. Ez a nagy gyártók érdeke is, így folyamatosan fogják ömleszteni a pénzmagot a VR technológiákba. Rengeteg megoldandó probléma van még és folyamatosan jönnek elő az új ötletek, így lesz helye annak a tőkének.
Oculus Rift kereskedelmi változat:
Kijelző tipusa: OLED
Panel átmérő: 5.7 col
Panel mérete: 2160x1200 FULL HD (szemenként 1080x1200)
Látószög: 110 fok
Késleltetés: …
Frissítési frekvencia: 90Hz
Fejkövetés (fel-le-oldalra): van
Helyzet érzékelés (közeledés-távolodás): van