Bár még mindig csak próbálkoznak a cégek, hogy miket lehet kihozni a dologból, de a fejlesztések nem állnak meg. Nagy igény mutatkozik erre az új szórakoztatási formára, gondolom nem csak a fiatalok körében. Ráadásul egyre inkább afelé haladnak az igények, hogy ezeket a VR játékokat muliplayer-ben lehessen játszani. Csak egymásnak ne rohanjanak. Viszont mint az alábbi videón is látható itt már pl. a legújabb Oculus Rift CV1-et a kereskedelmi forgalomban is kapható VR szemüveget használják. Ráadásul valamilyen új típusú VR hátizsákkal, vagyis egy olyan komplett PC-vel amit direkt hátizsákos kiegészítőként terveztek és forgalmaznak.
VR hullámvasút a vidámparkokba
Másik ilyen, amiről sokat lehet mostanában hallani, a „VR Ride Attractions” ami már egy kicsit nagyobb léptékkel készül a virtuális valóság korszakra. Komplett vidámparki rendszereket fejlesztenek. És minimum 20 ilyen létesítményt szeretnének az egész világon létrehozni. Több szabadalmat is felsorakoztatnak, amikkel az általuk tervezett rendszerek nagyobb léptékben alkalmazhatók. Az első ilyen hullámvasút rendszert 2017 nyarán szeretnék elindítani. Jelenleg csak kiállításokon látható és próbálható ki teszt környezetben.
Vagyis itt valóságban is működik egy hagyományos hullámvasút csak mindenki fején egy VR eszköz van. Valószínűleg első körben Samsung Gear. És az ott látott kép pedig már bármilyen változatos körülmény lehet. Pl. a lenti videóban nem is egy hullámvasút, hanem egy összetett történet részesei vagyunk, óriás robotokkal és űrhajós üldözéssel.
Ha végig gondoljuk a megvalósítás zseniális. Egy rövidebb pályát készítenek viszont a VR-ben nem kezdődik újra és újra a pálya, hanem olyan lenne, mintha folyamatosan egy hosszú változatos menet lenne. Ez fejlesztési szempontból nem túl bonyolult megvalósítani, viszont sokkal kisebb helyen elfér, kisebb költség és lehet, hogy sokkal nagyobb élmény lehet.
Leke VR – sok féle VR lehetőséggel
A HTC partnerséggel felturbózott Leke VR rendszerből is több ezer virtuális valóság termet szeretnének nyitni Kína szerte.
A HTC nagyon aktívan részt vesz a VR tartalmak és hardverek népszerűsítésében. Nagyban gondolkodik a cég, szeretné magát a VR piacvezetőjeként de mindenféleképpen egy megkerülhetetlen résztvevőjeként pozicionálni magát. Mindenhol jelen szeretne lenni, ahova HTC Vive sisakjával bekerülhet, legyen az akár az otthoni szórakoztatás vagy a nagyközönségeknek szánt játéktermek és vidámparkok. A Leke VR kifejezetten hasznos a cégnek, hiszen nagyban és extrém körülmények között is tudja tesztelni a hardvereit. Ez hosszútávon a felhasználóknak is nagyon kedvező, hiszen az új VR headset-ek már az itt tapasztalt problémákat kijavítva fejlesztik és forgalmazzák.