2016-ban a WebVR-hez használható fejlesztőeszközök még gyerekcipőben jártak. A webes alkalmazásokhoz és weblapokhoz szánt szabványosítások is ebben az évben jelentek meg. De mostanra már minden böngésző támogatja a böngészős megjelenítést bár még inkább tekinthetők ezek előzetes fejlesztői készleteknek, próbálkozásoknak. A Grafikai lehetőségek korlátozottak és kevés a dokumentáció is. Viszont ha ténylegesen szeretnénk készíteni valamilyen webes virtuális valóság programot, akkor már van rá lehetőség.
További példák, ahol fel lehet használni a WebVR-t a jövőben.
Luxus ingatlanok WebVR-en keresztüli bemutatás
Az egész ingatlan lemodellezhető (mivel más marketing, reklám finanszírozási szint egy luxusingatlan, tehát lehet többet áldozni egy 3D fejlesztésre) így nem csak statikus panorámaképekkel operálhatunk, hanem teljesen szabadon lehet körbejárni minden helyiséget. Itt akár interaktívvá is lehet tenni a jelenlétet ezáltal, hogy pl. a bútorokat áthelyezhetjük, a falak színét megváltoztathatjuk, stb. Persze ezen a szinten a vásárlók nagyobb igényeket támaszthatnak a grafikai megvalósítással szemben, amire a böngésző alapú VR nem feltétlen alkalmas jelenleg. El fog jönni az idő, amikor ez egy általános funkció lehet ebben az iparágban is. A telefonokban már pár év múlva új, 3D feltérképezéshez használt szenzorokat lehet majd találni. Ezekkel egy lakást körbejárva, a rendszer teljes 3Dben fel tudja térképezni és egy 3D modellt fog visszaadni, amit feltöltve egy weblapra, meg lehet nézni egy szemüveggel, vagy akár a monitoron keresztül is.
Virtuális valóság tananyagok a hagyományos oktatóanyagok mellett
Írtam már egy külön cikksorozatot a VR oktatási szerepéről és hogy mennyi lehetőség van benne. Szinte adja magát, hogy ezt az egészet webes alapra is át lehessen ültetni, hiszen a már meglévő hatalmas mennyiségű írott, képi tananyag mellé tökéletesen passzolna egy-egy interaktív virtuális valóság bemutató is.