Milyen is az első generációs Oculus Rift (CV1)

  • 2017. 05. 04., 05:36
2017 január közepe felé végre hozzá jutottam egy saját Oculus Rift CV1-hez : -)
343
9

Kb. 3 éve hogy gondolkodtam saját Oculus Rift vásárlásán, még a DK1 aztán a DK2 verziókkal is szemezgettem. Azokat még nem mertem megvenni és nagyon is jól tettem, mert a fejlesztői változatokkal nem lehetett volna hosszabb távra tervezni. A VR mint munkalehetőség is érdekel, nem csak azért, mert ez egy olyan új technológia, ami nagyon sok változást fog hozni a mindennapokba. Legalábbis én így gondolom és remélem.

Magyarországi beszerzés volt, garanciális és egyéb okok miatt, nem mertem külföldről kerülőkkel beszerezni. Sajnos még az eredeti kezdőárért vettem, mert mint tudjuk január óta szépen lentebb vitték az árakat a hivatalos helyen :-) ami persze csöppet sem mutatkozik meg a magyarországi árakban.

A doboza, csomagolása nagyon szép, minőségi anyagokkal. De én úgy gondolom semmi értelme, aki egyszer megveszi, nagyon ritkán fogja eltenni a dobozba és gondolom a csomagolás miatt is növekszik az ár. OK elismerem jelenleg még prémium termék és ezért nem tehetik meg a gagyi körítést.

Oculus Rift beüzemelés

Ez meglepően egyszerű volt, az alapszoftver a feltelepítése után mindent elmond, hogy mit hogyan kell és milyen sorrendben összekötni. Szóval tényleg úgy rakták össze, hogy ne csak hozzáértőknek legyen lehetősége használni az eszközt. A tartozékok az alap kontrollerek (XBOX kontroller és a kicsi Oculus Rift távirányító) beüzemelése is egyszerű, azzal sem volt gond. A szenzort ahova először kiraktam kb., nem is nagyon kell mozgatni azóta se. Meglepően egyszerű és gyors volt a beállítás.

Élmény hosszabb távon

Már előtte is próbáltam VR headseteket, a fejlesztői változatokat és PSVR-t is, de az teljesen más mikor van idő mindent jól átnézni és addig nézni, amíg nekem tetszik és nem addig, amíg nem a következő jön a sorban. Az ember hamar hozzászokik a viszonylag kicsi látószöghöz és a felbontáshoz, a kicsit szúnyoghálós képhez. Sokat olvastam róla, hogy ez embereket mennyire zavar, de én úgy gondolom ehhez úgy kell hozzáállni, hogy jelenleg sokkal-sokkal jobb megoldás nincs tehát nem is igazán érdemes ezzel foglalkozni. A mozgáskövetés szerintem már tökéletes (néha kisebb ugrás van, amire még nem jöttem rá miért, mert nincs benne rendszer, logika). Nincs az a kis fejmozgás amit ne követne le. Nekem tetszett a fejre helyezés megoldása, egészen addig, amíg meg nem lett a sajátom, nem is tudtam, hogy két oldat egy rugalmas pánt van, amit meg lehet húzni és utána tépőzárral fixálni. Nagyon egyszerű és gyors megoldás. De egy idő múlva az ember úgy veszi fel, mint egy baseball sapkát és egyből passzol minden, szóval ez csak az elején és az ismerősöknek, barátoknak lesz gond akik először próbálják.

Ami viszont gond, az a szemüvegeseknek a felvétel, ott azért már jobban kell figyelni és ha széles a szemüveg, akkor akár be se fog férni. De akinek sikerül így megoldani a szemüveges használatot, annak már ugyanaz az élmény. A szemek közötti távolságot egy ki csúszkával lehet állítani, ami még kellhet akkor, ha többen használják.

Nekem nem volt kényelmetlen, hosszú használat esetén sem, akár 30-60 perc alatt sem volt számomra nehéz vagy akár csak közepesen kényelmetlen. Viszont tud olyan nyomot hagyni, mint egy búvár szemüveg :-)

Kinek éri meg egy Oculus Rift

Én azt mondom, hogy csak azok vegyék meg, akik mindenféleképpen kicsit távolabb tekintenek a témában, és szeretnének már az elején benne lenni a VR dolgokban és akár munkára is használni majd, akár mint munka eszköz, vagy mint fejlesztői eszköz.
Akik szórakozásra szeretnék használni, azoknak csak és kizárólag akkor éri meg, ha meg tudják venni a drágább játékokat és ami nagyon fontos, hogy csak és kizárólag Oculus Touch-al. Az igazán nagy élmény csak a kontrollerekkel lesz anélkül a szemüveg egy félkarú óriás.

Galéria: Milyen is az első generációs Oculus Rift (CV1)

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon az alábbi TETSZIK vagy MEGSOZTÁS gombokkal, hátha másoknak is hasznos lesz:
Ha hasznosnak találod az VirtuAll oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #048 2017. 11. 13., 09:44  |  33

Cikk ajánló #048

Párizsban végül megtérített a virtuális valóság, Gurman: jön az Apple AR szemüvege, Háború az asztalon: League of War: VR Arena, Mindjárt beéri a Rift a Vive-ot?, Szemléltetjük, milyen az élet szembetegségekkel, Virtuális valóságban működő billentyűzetet csinált a Logitech, 360 fokos fordulatot vehet az életed!


Cikk ajánló #047 2017. 11. 05., 08:52  |  20

Cikk ajánló #047

Elhúzott a PSVR, az Xboxnak nincs válasza, Magyarországon is elérhető lett a Microsoft HoloLens szemüvege, Rengeteg pénzt hozott, de becsapásnak tűnik a 8K VR szemüveg, Blood & Truth - álmaink VR-os akciójátékát készíti a Sony London Studio


Cikk ajánló #046 2017. 10. 29., 08:35  |  23

Cikk ajánló #046

A Pimax már a 2.5 millió dollárra hajt, Még több pénzt fektet a virtuális valóságba az Acer, Soha nem találod ki, mit játszik ez a két ember, Átlagemberek még sosem láthatták így a Marsot


Cikk ajánló #045 2017. 10. 23., 08:20  |  45

Cikk ajánló #045

17 lencsés kamerát mutatott be a Samsung, Vezeték nélkülivé válik az Oculus Rift is, Működés közben az egyik Windows VR fejszett, John Carmack: A VR helyezete és jövője, másfél órában, A Facebook nem viccel a virtuális valósággal, Közös VR-sorozattal rukkol elő a Discovery és a Google - itt az előzetes


Cikk ajánló #044 2017. 10. 16., 10:51  |  65

Cikk ajánló #044

Ez a kínai VR-szemüveg felmossa a padlót az Oculus Rifttel és a HTC Vive-val, Kiterjesztett valóság szemüveggel szerelnék fel a pécsi orvosokat, Új fejszett a Facebooktól: Oculus Go, OLED-kijelzős szemüveg, Oculus Go - jövőre jön a vezeték nélküli headset, de már készül a jobb változat, Drasztikusan növeli a játékteret a SteamVR új generációja


Magyarországon az ICAROS, az igazi aktív virtuális valóság eszköze! 2017. 10. 11., 13:00  |  66

Magyarországon az ICAROS, az igazi aktív virtuális valóság eszköze!

Az ICAROS egy forradalmian új szórakoztató és egyben sporteszköz, mely a virtuális valóságon keresztül a teljesen szabad repülés érzését nyújtja.


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.