Milyen is az első generációs Oculus Rift (CV1)

  • 2017. 05. 04., 05:36
2017 január közepe felé végre hozzá jutottam egy saját Oculus Rift CV1-hez : -)
2878
9

Kb. 3 éve hogy gondolkodtam saját Oculus Rift vásárlásán, még a DK1 aztán a DK2 verziókkal is szemezgettem. Azokat még nem mertem megvenni és nagyon is jól tettem, mert a fejlesztői változatokkal nem lehetett volna hosszabb távra tervezni. A VR mint munkalehetőség is érdekel, nem csak azért, mert ez egy olyan új technológia, ami nagyon sok változást fog hozni a mindennapokba. Legalábbis én így gondolom és remélem.

Magyarországi beszerzés volt, garanciális és egyéb okok miatt, nem mertem külföldről kerülőkkel beszerezni. Sajnos még az eredeti kezdőárért vettem, mert mint tudjuk január óta szépen lentebb vitték az árakat a hivatalos helyen :-) ami persze csöppet sem mutatkozik meg a magyarországi árakban.

A doboza, csomagolása nagyon szép, minőségi anyagokkal. De én úgy gondolom semmi értelme, aki egyszer megveszi, nagyon ritkán fogja eltenni a dobozba és gondolom a csomagolás miatt is növekszik az ár. OK elismerem jelenleg még prémium termék és ezért nem tehetik meg a gagyi körítést.

Oculus Rift beüzemelés

Ez meglepően egyszerű volt, az alapszoftver a feltelepítése után mindent elmond, hogy mit hogyan kell és milyen sorrendben összekötni. Szóval tényleg úgy rakták össze, hogy ne csak hozzáértőknek legyen lehetősége használni az eszközt. A tartozékok az alap kontrollerek (XBOX kontroller és a kicsi Oculus Rift távirányító) beüzemelése is egyszerű, azzal sem volt gond. A szenzort ahova először kiraktam kb., nem is nagyon kell mozgatni azóta se. Meglepően egyszerű és gyors volt a beállítás.

Élmény hosszabb távon

Már előtte is próbáltam VR headseteket, a fejlesztői változatokat és PSVR-t is, de az teljesen más mikor van idő mindent jól átnézni és addig nézni, amíg nekem tetszik és nem addig, amíg nem a következő jön a sorban. Az ember hamar hozzászokik a viszonylag kicsi látószöghöz és a felbontáshoz, a kicsit szúnyoghálós képhez. Sokat olvastam róla, hogy ez embereket mennyire zavar, de én úgy gondolom ehhez úgy kell hozzáállni, hogy jelenleg sokkal-sokkal jobb megoldás nincs tehát nem is igazán érdemes ezzel foglalkozni. A mozgáskövetés szerintem már tökéletes (néha kisebb ugrás van, amire még nem jöttem rá miért, mert nincs benne rendszer, logika). Nincs az a kis fejmozgás amit ne követne le. Nekem tetszett a fejre helyezés megoldása, egészen addig, amíg meg nem lett a sajátom, nem is tudtam, hogy két oldat egy rugalmas pánt van, amit meg lehet húzni és utána tépőzárral fixálni. Nagyon egyszerű és gyors megoldás. De egy idő múlva az ember úgy veszi fel, mint egy baseball sapkát és egyből passzol minden, szóval ez csak az elején és az ismerősöknek, barátoknak lesz gond akik először próbálják.

Ami viszont gond, az a szemüvegeseknek a felvétel, ott azért már jobban kell figyelni és ha széles a szemüveg, akkor akár be se fog férni. De akinek sikerül így megoldani a szemüveges használatot, annak már ugyanaz az élmény. A szemek közötti távolságot egy ki csúszkával lehet állítani, ami még kellhet akkor, ha többen használják.

Nekem nem volt kényelmetlen, hosszú használat esetén sem, akár 30-60 perc alatt sem volt számomra nehéz vagy akár csak közepesen kényelmetlen. Viszont tud olyan nyomot hagyni, mint egy búvár szemüveg :-)

Kinek éri meg egy Oculus Rift

Én azt mondom, hogy csak azok vegyék meg, akik mindenféleképpen kicsit távolabb tekintenek a témában, és szeretnének már az elején benne lenni a VR dolgokban és akár munkára is használni majd, akár mint munka eszköz, vagy mint fejlesztői eszköz.
Akik szórakozásra szeretnék használni, azoknak csak és kizárólag akkor éri meg, ha meg tudják venni a drágább játékokat és ami nagyon fontos, hogy csak és kizárólag Oculus Touch-al. Az igazán nagy élmény csak a kontrollerekkel lesz anélkül a szemüveg egy félkarú óriás.

Galéria: Milyen is az első generációs Oculus Rift (CV1)

Ha hasznosnak találod az VirtuAll oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #106 2019. 11. 08., 08:45  |  1447

Cikk ajánló #106

Helyzet­meghatározási funkciót kaphatnak az okosszemüvegek, AR-es és utazástervezési funkciókkal újít a Google Maps, Ha azt hitted, hogy a jövő már nem lehet ennél izgibb, akkor nézd meg, hogy pingpongoznak ezek a srácok, A Porsche is virtuális valóság élményt kínálna az utasoknak


Cikk ajánló #105 2019. 08. 04., 13:41  |  1330

Cikk ajánló #105

Ők azok, akik a nyaralást viszik a gyerekekhez, Erőre kapni látszik a VR/AR eszközök piaca, Elképesztő követés javulás Oculuson, megjelent a Valve Index – június végi hírösszefoglaló, Frissítve – pár dolog, amit a Vive Cosmosról már biztosan tudhatunk


Cikk ajánló #104 2019. 07. 02., 10:29  |  1268

Cikk ajánló #104

PLETYKA: A KÖVETKEZŐ XBOX MÁR RIFT S TÁMOGATÁSSAL ÉRKEZHET, Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit teszt - már megint ezt hajtogatjuk, Ennyire valósághű ma a virtuális valóság, Kiterjesztett valóság kiegészítőt készített a Varjo


ILMxLAB: A Star Wars VR - Vader Immortal 2019. 04. 13., 20:15  |  1948

ILMxLAB: A Star Wars VR - Vader Immortal

Az ILMxLAB bemutatkozik a legújabb projektjükkel, Vader Immortal: A Star Wars VR sorozat


Cikk ajánló #103 2019. 04. 08., 09:14  |  1274

Cikk ajánló #103

INDUL AZ ÚJ OCULUS AVATAR RENDSZER, Vegyes valóság szemüveget használhatnak a sebészek, Saját VR szemüveget villantott a Valve, HAMAROSAN KÉZBE VESZI A VALVE A VR HELYZETET


Cikk ajánló #102 2019. 03. 31., 15:48  |  1290

Cikk ajánló #102

Nintendo Labo - sokféle kalandban lehet részünk a kartonból készült VR szemüveggel, Beépített kamerákkal jön az új Oculus Rift S, Mennyire legyen divatos az AR szemüveg?


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.