A hardver és kiegészítők minősége nekem teljesen rendben volt. A szemüveg súlya és kényelmessége számomra semmi gondot nem okozott. Akár 1 órás használat esetén is (bár kicsit nyomot hagy az arcon, hasonlóan, mint egy búvárszemüveg.) Sokan panaszkodnak, hogy az orrnál beszűrődik a fény és ez nem a legjobb, de szerintem ezt nehezen is lehet megoldani, mivel minden ember arcformája eltérő. De szerintem nagyon is jól jön, hogy kicsit ki lehet kukkantani és így látjuk, hogy ki keres telefonon, ha kell billentyűt nyomni vagy a monitorra rápillantani és igen ezekre szükségünk lesz néha. Bár nem mondom, hogy nem lenne jó egy kamera az eszköz elején és valami gyors megoldással a VR látótérben látnánk azt, amit a kamera lát. Ez tényleg hasznos lenne, mint ahogyan a HTC VIVE esetén ezt meg is oldották és gondolom egy ilyen kamerát, főleg ha párban lenne, akár sok más célra is lehetne használni (AR). De hagyjunk innovációkat a CV2-3-4-… változatoknak is :-)
A kábelek minősége és elrendezése is teljesen jó így első körben. A szenzor mérete sem zavaró, és jól is néz ki.
Hivatalos kellékek https://www.oculus.com/accessories
Oculus Rift füles megoldása
Sokáig hezitáltam Oculus Rift és HTC VIVE közt és az egyik érv az Oculus mellett (a kényelmessége mellett) a beépített füles megoldás volt. A hang ugyanolyan fontos része a rendszernek mint a kép, tehát ha felvesszük a szemüveget jobb ha egyből ott van a hang is. A HTC VIVE esetén ez külön kell megoldani, bármilyen fülest használva és ez macerásnak tűnt nekem a videók alapján. Nem bántam meg, mert tényleg jó a hang minősége és a használhatósága. A szemüveg felvétele után elég nagy mozgástérrel gyorsan rá lehet rakni a fülre.
XBOX kontroller
Bár ez tűzoltó megoldásnak tűnt az Oculus részéről, hogy amíg nincs meg a saját kontroller addig is lehessen használni a szemüveget. És bár jól teszi a dolgát, ha már van Oculus Touch, nem nagyon lesz rá szükség. Bár a mászkálós játékok, mint amit alapból kapunk hozzá ingyenesen a „Lucky's Tale” rókás mászkálós játék vagy „Herobound: Spirit Champion” és a kecskés ugrálós „Mountain Goat Mountain”. A VRben minden olyan mozgás, ami nem teleportos, az valószínűsíthetően émelygést és rosszullétet tud okozni, főleg amikor még csak keveset használtuk, és a hagyományos XBOX kontrollert használó játékok nagy része sajnos ilyen (FPS-ek, űrhajós játékok), így ezek nem nyújtanak olyan jó élményt.
Oculus Remote kontroller
Ez az eszközt nagyon jól eltalálták, csak nincs kihasználva sajnos a programok között. Ennél egyszerübb kontrollert eltalálni sem lehet. Tulajdonkeppen csak pár gomb az egész és kész, egy sima távirányító. Nincs benne semmiféle mozgásérzékelés. Funkciói, 4 irányú gomb, plusz OK gomb valamint visszalépés, kilépés a programból és hangerőszabályozás. Rengeteg program, amivel teleportálni lehet és az Oculus Touchot használja csak meg lehetne oldani ezzel az egy kicsi eszközzel is. Az adott helyre mutatás a fejjel történik és a távirányítóval meg csak jóváhagyjuk a teleportációt vagy pl. egy adott tárgyal való interakciót. Legjobb példája, hogy hogyan lehetne kihasználni ezt az eszközt az „AltspaceVR” közösségi (egyébként is egy jó a program).