Oculus Rift hardver

  • 2017. 05. 11., 04:44
Az első kereskedelmi változat nekem csak pozitív meglepetéseket tartogatott. Kevesebbet vártam, többet kaptam.
331

A hardver és kiegészítők minősége nekem teljesen rendben volt. A szemüveg súlya és kényelmessége számomra semmi gondot nem okozott. Akár 1 órás használat esetén is (bár kicsit nyomot hagy az arcon, hasonlóan, mint egy búvárszemüveg.) Sokan panaszkodnak, hogy az orrnál beszűrődik a fény és ez nem a legjobb, de szerintem ezt nehezen is lehet megoldani, mivel minden ember arcformája eltérő. De szerintem nagyon is jól jön, hogy kicsit ki lehet kukkantani és így látjuk, hogy ki keres telefonon, ha kell billentyűt nyomni vagy a monitorra rápillantani és igen ezekre szükségünk lesz néha. Bár nem mondom, hogy nem lenne jó egy kamera az eszköz elején és valami gyors megoldással a VR látótérben látnánk azt, amit a kamera lát. Ez tényleg hasznos lenne, mint ahogyan a HTC VIVE esetén ezt meg is oldották és gondolom egy ilyen kamerát, főleg ha párban lenne, akár sok más célra is lehetne használni (AR). De hagyjunk innovációkat a CV2-3-4-… változatoknak is :-)
A kábelek minősége és elrendezése is teljesen jó így első körben.  A szenzor mérete sem zavaró, és jól is néz ki.

Hivatalos kellékek https://www.oculus.com/accessories

Oculus Rift füles megoldása

Sokáig hezitáltam Oculus Rift és HTC VIVE közt és az egyik érv az Oculus mellett (a kényelmessége mellett) a beépített füles megoldás volt. A hang ugyanolyan fontos része a rendszernek mint a kép, tehát ha felvesszük a szemüveget jobb ha egyből ott van a hang is. A HTC VIVE esetén ez külön kell megoldani, bármilyen fülest használva és ez macerásnak tűnt nekem a videók alapján. Nem bántam meg, mert tényleg jó a hang minősége és a használhatósága. A szemüveg felvétele után elég nagy mozgástérrel gyorsan rá lehet rakni a fülre.

XBOX kontroller

Bár ez tűzoltó megoldásnak tűnt az Oculus részéről, hogy amíg nincs meg a saját kontroller addig is lehessen használni a szemüveget. És bár jól teszi a dolgát, ha már van Oculus Touch, nem nagyon lesz rá szükség. Bár a mászkálós játékok, mint amit alapból kapunk hozzá ingyenesen a „Lucky's Tale” rókás mászkálós játék vagy „Herobound: Spirit Champion” és a kecskés ugrálós „Mountain Goat Mountain”. A VRben minden olyan mozgás, ami nem teleportos, az valószínűsíthetően émelygést és rosszullétet tud okozni, főleg amikor még csak keveset használtuk, és a hagyományos XBOX kontrollert használó játékok nagy része sajnos ilyen (FPS-ek, űrhajós játékok), így ezek nem nyújtanak olyan jó élményt.

Oculus Remote kontroller

Ez az eszközt nagyon jól eltalálták, csak nincs kihasználva sajnos a programok között.  Ennél egyszerübb kontrollert eltalálni sem lehet. Tulajdonkeppen csak pár gomb az egész és kész, egy sima távirányító. Nincs benne semmiféle mozgásérzékelés. Funkciói, 4 irányú gomb, plusz OK gomb valamint visszalépés, kilépés a programból és hangerőszabályozás. Rengeteg program, amivel teleportálni lehet és az Oculus Touchot használja csak meg lehetne oldani ezzel az egy kicsi eszközzel is. Az adott helyre mutatás a fejjel történik és a távirányítóval meg csak jóváhagyjuk a teleportációt vagy pl. egy adott tárgyal való interakciót. Legjobb példája, hogy hogyan lehetne kihasználni ezt az eszközt az „AltspaceVR” közösségi (egyébként is egy jó a program).

Ha tetszett ez a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon az alábbi TETSZIK vagy MEGSOZTÁS gombokkal, hátha másoknak is hasznos lesz:
Ha hasznosnak találod az VirtuAll oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #059 2018. 02. 19., 08:46  |  40

Cikk ajánló #059

Megmondja a virtuális valóság, hogyan emlékezünk, Komoly támogatást kap a Magic Leap, Rajtuk múlik a virtuális valóság jövője? - TOP 4 hordozható VR szemüveg


Cikk ajánló #058 2018. 02. 12., 13:40  |  56

Cikk ajánló #058

Lehullott a lepel az Intel okos­szemüvegéről, Ark Park - megvan, mikor indul a virtuális dinótúra, Mixed Reality headsetje mellé izmos munkaállomással jelentkezett a HP, Az Intel búcsút int a virtuális valóság piacnak, Már szobakerékpárral is irányíthatjuk a VR játékokat


Cikk ajánló #057 2018. 02. 05., 13:39  |  55

Cikk ajánló #057

A VR jelentheti a szemészet jövőjét, HOGYAN TERVEZZ A VIRTUÁLIS VALÓSÁGRA?, Befellegzett az Oculus Riftnek?, Elképesztő grafikai techdemót villantott a Unity, Érkezőben az új Apple termék, zajlanak a tágyalások a beszállítókkal


Cikk ajánló #056 2018. 01. 15., 09:57  |  104

Cikk ajánló #056

A VR halott, és élvezi, A Vuzix Blade az új Google Glass, A HTC Vive Próval, az Oculus a Xiaomi kezét fogva jött a CES-re, Ez a valaha volt legkisebb VR-képes rendszer, BEÉPÍTETT FEJHALLGATÓVAL DURVUL A HTC VIVE PRO, 360 fokos tracking PSVR-ban


Cikk ajánló #055 2018. 01. 08., 08:16  |  66

Cikk ajánló #055

Virtuális valóságot kínál a Ubisoft vezetés közben, Odateszi magát a Pico új, önálló VR headsetje, Kábeleit levetve kúszik tovább a virtuális valóság, A valóságunk még csak most kezd terjedni, ki tudja, hol áll meg, Virtuális valóságból üzleti valóság


Cikk ajánló #054 2017. 12. 28., 11:02  |  76

Cikk ajánló #054

Íme a mágikus szemüveg, amire mindenki várt, Ilyen a VR-élmény egy önvezető járműben, Felpörgetheti a turizmust a virtuális valóság, Belátható közelségbe került a Roto VR megjelenése


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.