WebVR egy JavaScript API, amit minden jelenlegi ismertebb VR headset (Oculus Rift, HTC Vive, Google Daydream, Samsung Gear VR, Google Cardboard) használhat. Egészen elfogadható 3D élményt tud visszaadni, bár nem kell Unreal Engine minőségre számítani. Magát a JS rendszert a Google Chrome, Firefox Nightly támogatja. Google Chrome esetén csak a 56 béta változattól érhető el a böngésző virtuális valóság támogatása.
Mivel a VR rendkívül teljesítmény-érzékeny ezért fontos úgy hozzáállni az ilyen típusú fejlesztéseknek, hogy a WebVR még igényesebb és sokkal kevesebb lehetőség van, mint egy natív program esetében. Jelenleg a WebVR 1.0-nál járunk. Az előjelzéseket figyelve bátran bízhatunk benne, hogy az elkövetkezendő években egyre több fejlesztő fog programokat írni erre a platformra és a szabvány is egységesebb és kiforrodtabb lesz.
FONTOS! Az API ajánlásában kiemelt figyelmet szentelnek arra, hogy felhívják a fejlesztők figyelmét arra, hogy az „utazási betegség” (ami jelenleg a VR egyik nagy problémájának tekinthetjük) a WebVR-nél mint kevésbé kiforrott rendszernél kiemelten kezeljék. Olyan szoftvereket kell készíteni, amiknél a grafika kevésbé fontos és nem a részletességre kell odafigyelni. Itt a megfelelő minimum 60 fps (képkocka/másodperc) képfrissítés folyamatosága a lényeg. Erre ajánlják a Google DevTools / Timeline paneljét ahol ezeket az értékeket lehet követni a fejlesztés közben.
További információk, és példák a Google WebVR fejlesztői weblapjáról érhetőek el.
A W3C Community ajánlása - WebGL - Web Audio