A héten Pekingben tartott Unity Vision konferencián eléggé merész, de akár megvalósítható jövőképet festett fel, Alvin Wang Graylin a HTC kínai regionális elnöke.
2017 jóslatok
- Legalább 10.000 VR szoftver cím válik elérhetővé (gondolom itt a kis techdemókat is beleszámolhatjuk)
- Új jobb hardverek fognak születni (ez talán evidens is)
- A 2017-es év végére a szabványos PC-ket már lehet VR Ready PC-knek nevezni. (szerintem ez még túl korai előrejelzés, legalábbis Magyarországon)
- Mobil VR eszközök értékesítése meghaladja az 50 millió darabot
- VR-ből egy új státusz szimbólum lesz (ez bőven elképzelhető, szerintem már most is az)
- A VR szerepe az oktatásban hatalmasat ugrik majd előre
- VR hirdetések megjelenítése (várható)
- VR fejlesztői hiány lesz így nagy lesz a kereslet a képzett szakemberek iránt
- Valaki el fog tölteni egy teljes hónapot a virtuális valóságban úgy, hogy nem veszi le a fejéről a szemüveget (volt már hasonló, hogy egy fiatalember egy egész napot eltöltött a VR-ben, még akkor se vette le a fejéről a szemüveget, amikor hánynia kellett :-)
2018 jóslatok
- Teljes hosszúságú film készül, amit virtuális valóság sisakkal lehet majd megnézni
- Lesznek olyan mikro lakások, amiket már eleve VR-hez is terveznek (ez lehetséges, de nem Magyarországon)
- VR fejlesztés erősen beférkőzik a főiskolák világába
- Megjelenik a piacon az első olyan termék, ami VR és AR-re is használható
- Mesterséges inteligencia és a virtuális valóság, nagy segítségére lesz az idős, magányos vagy fogyatékkal élő embereknek
- Új munkahelyek lesznek, amiket VR szemüvegen keresztül otthonról is el lehet végezni. (nem hiszem hogy lennének olyan szemüvegek 2 év múlva amivel 8 órát már el lehet tölteni minden nap a VR-ben)
- Mint ahogy most vannak a youtuberek, lesznek hamarosan VR celebek is.
- A nagyközönség számára is teljesen ismert jelenség lesz a VR (remélem)
- Rengeteg embert veszélyesen beszippant a VR pl. minőségi MMORPG játékokkal
Az fentiek közül mindegyikről lehetne külön-külön írni, melyik veszélyes, melyik nem valószínű, hogy megvalósul és hogy melyik az, ami tényleg hasznos a társadalom számára. Ebből a szempontból én kiemelném az idősgondozás és az ágyhoz kötött embereknél azt a lehetőséget, hogy ne úgy kelljen leélniük a mindennapjaikat, hogy csak a szoba 4 falát lássák, hanem esetleg érdekes tájakon járhassanak, vagy minden nap más olyan új interaktív élményeket szerezhessenek, amit a VR nélkül nem tudnának megtenni.
Valamint a szegényebb embereknek illetve a kisebb lakásban élőknek is egy érdekes alternatíva lehet a szórakozásra, hogy a lakásokat VR-hez alakítsák ki. Vagyis a lakás bútorainak elhelyezkedéséhez alakuljon a VR élmény, mondjuk egy közösségi tér. Le tudjanak ülni és persze legyen legalább 3x3 m szabad terület. Persze mivel itt szegényebb rétegekről beszélünk, ez azért később lesz, hogy a VR szemüveget és a hozzávaló erős PC-t meg tudják venni.
A fenti előrejelzés nagyon ambiciózus és nagyon gyors fejlődést mutat. Nem biztos, hogy a gyártók ne tudnának megvalósítani, csakhogy az IT szereplőknek nem feltétlen a gyors fejlődés lesz gazdaságilag hasznos.