A technológiai fejlődés mostanra jutott el arra a szintre, amivel már ténylegesen lehet valamit kezdeni a virtuális valóságok minőségi megjelenítésével. Ezt a nagy tech óriások (Google, Microsoft, Nvidia, AMD, stb.) is tudják mivel az elmúlt években dollár milliárdokat költöttek fejlesztésekre vagy éppen felvásárlásokra. A Facebook 2014-ben 2 milliárd dollárért felvásárolta a Oculus Riftre a KickStarter-en (2012 indult) pénzt gyűjtő Oculus VR céget. Volt is belőle botrány mivel a pénzt adakozók nem nézték jó szemmel (szerintem is valósan), hogy az ő pénzükből is elkészített DK1 (első fejlesztői változat) által látottak alapján a cég hatalmasat kaszált az üzletből és úgymond a befektető adakozók, már nem annyira.
Egyébként az egész elindítója egy Palmer Luckey nevezetű akkor 18 éves fiatal srác, aki a szülei házának pincéjében vagy garázsában próbálja megvalósítani saját, és mint később kiderült sok mindenki más álmát is. Szóval, ha eljön valaminek az ideje, akkor nagyjából kb. mindegy, hogy ki vág bele. Természetesen szakértelme legyen meg hozzá. Erre szokták mondani, hogy jókor volt jó helyen. Persze most nem részletezett bírósági ügyek is vannak azért a képben.
Az igénye az embereknek a jó és minőségi virtuális valóságra az is jól mutatja, hogy Luckey által meghatározott kampánycél 250.000 dollárt volt és ezt pár óra alatt el is érték és a végére pedig már 2.500.000 dollár volt a kasszában.
A DK1 és DK2 fejlesztői változatokat nagyjából bárki megvásárolhatta és használhatta akár, öncélúan vagy mint amit a nevük is sugallt, hogy egy VR alapként tényleges szoftvereket, játékokat fejlesztettek hozzájuk. Rengeteg YouTube videó van ezekről az első szárnycsapásokról és látszik rajtuk, hogy a kreatív emberek egy új platformot találtak maguknak. És persze a látványos reakció videók is csak fokozták a hype-ot az Oculus és a virtuális valóság körül.
A végleges Oculus Rift változat 2016 március 28-án jelent meg. Előzetesen folyamatosan az volt kommunikálva, hogy a megjelenéskor a Rift ára 400 Dollár körül fog mozogni. Sajnos ezt nem tudták betartani és 600 dollárért került forgalomba, ami pont a VR elterjedésének egyik hátránya, de nem csak az Oculus-nál, hanem a konkurenciáknál is.