Második VR élményem - Oculus DK2

  • 2016. 11. 22., 23:20
Kecskeméten RealGamers sok rendezvényt szervez játékosoknak és csak nézelődőknek. Esport események, versenyek, előadások, stb. Egyik ilyen kecskeméti rendezvényükön tudtam kipróbálni az Oculus DK2 fejlesztői változatát.
1999

2014 év vége fele történt, hogy az újkori VR fellángolásokor én is belekóstoltam az élménybe. Immáron másodszor, de sok évvel később. Én elfogult vagyok azzal kapcsolatban, hogy mennyire (nagyon) lehet látni fantáziát a Virtuális Valóságban. Nem feltétlen a játékok világára gyakorolt hatásában, hanem úgy általánosságban véve, hogy érdekesebbé, hogy hosszú távon pozitívan fogja befolyásolni az emberek mindennapjait. Bár eleve nagy igényekkel mentem a rendezvényre, de azt is túlszárnyalták a látottak.

Eléggé sokan voltak kíváncsiak az Oculusra, de sorbanállás kivárása után végre ki tudtam próbálni a már kb. 1 éve figyelt demókat. Igazából a látottak számomra nem voltak újak, mert kb. minden normálisabb Oculusos demót addigra már láttam a Youtube videókon. A két akkoriban legelterjedtebb demót tudtam kipróbálni.

Az első egy hullámvasút, ami egy szobában volt. Egyébként maga a szoba az egy ingyenesen letölthető Unreal Engine anyag, amibe beleépítették a kisvasutat és ráhúzták az Oculus Riftre. Nagyon érdekes volt a távolságok, mélységek érzékelése. Amikor megy lassan felfele a polcok mellett a vasút és lenéztem balra, olyan volt mintha egy több emeletes ház tetejéről figyelném a "tájat". Amikor begyorsult a hullámvasút, ott a sebességet is nagyon lehetett érezni. Rövid kb. 2 perces demó volt.

Második demó az amikor egy szobában ül az ember egy laptop elött és a két kezét a valóságban is és a demóban is a billentyűzet két CTRL billentyűjére kell tenni és benyomva kell tartani. A demóban többé kevésbé ijesztő dolgok vannak és ha valamelyik esetleg komolyabban "megérint" és elengeded valamelyik CTRL billentyűt akkor van vége a demónak. Persze mivel én láttam már elötte, így tudtam mire lehet számítani. Ezért leginkább a látványt figyeltem. Bár a pókos jelenet és a dinosaurus is érdekes volt, nem félelmetes inkább meghökkentő, hogy ott látod elötted és méretek is stimmeltek. A grafika még nagyon gyerekcipőben jár a VR-ben, de azért el lehet felejtkezni róla.

THEVR itt még sipolt és még DK1 :-)

Javaslom mindenkinek aki először fog VR szemüveget kipróbálni, hogy készüljön fel, hogy kicsit figyelje magát a technológiát is. Amikor itt a rendezvényen más embereket figyeltem, hogy hogyan élik meg a demókat, többségüknél csak annyit láttam, hogy nagyjából előre merednek és nem igazán néznek szét. Olyan megilletődőteknek láttam őket, nem nagyon mertek semmit csinálni. Persze miután levették a szemüveget majdnem mindenkinek az arcán volt egy olyan hűha kifejezés. Mivel én sok videót megnézve és technológiát is átrágva mentem, ezért eleve ki akartam próbálni, letesztelni mindent. Egy ilyen rendezvényen nem sokáig lehet használni az eszközt. Sokan állnak mögötted még a sorban :-). Szóval én folyamatosan forgolódtam, amikor leestek a kések a fejemmel közel hajolva körbenéztem a késeket minden oldalról. A kicsi felbontás miatt direkt figyeltem a szúnyogháló effektust, amit a videókban nem fog látni senki, csak aki élőben próbálja ki, és sokat lehetett olvasni róla. Az sajnos majd csak a szemenként 8K-nál fog eltűnni. Figyeltem, hogy mennyire apró mozdulatokat tud lekövetni még az eszköz, és nem tudtam annyira kicsit mozgatni a fejemet, hogy ne érzékelte volna.

Nagyon féltem, hogy ez a technológia csak hypeolva van és mindenki túloz. Öröm volt számomra, hogy nekem még a magas elvárásaimat is teljesítette :-) Ez nem az a 3D TV polarizációs szemüveggel dolog, ami tényleg csak egy érdekesség. Szóval ha valaki azt olvassa, hogy azzal hasonlítják össze és ez egy VR lufi, ami hamar kidurran, az ne higgyen a leírtaknak, csak a szemének.

Ha hasznosnak találod az VirtuAll oldalt vagy bármelyik cikket, kérlek egy megosztással segítsd a munkánkat.

NAPI VR VIDEÓ

VR válogatott információk

A VirtuALL portálon és az interneten elérhető hasznos információk a virtuális valóság eszközökről (ár, vásárlás, kipróbálási lehetőségek, stb.) és magáról a témáról.

Legfrissebbek

Cikk ajánló #106 2019. 11. 08., 08:45  |  1441

Cikk ajánló #106

Helyzet­meghatározási funkciót kaphatnak az okosszemüvegek, AR-es és utazástervezési funkciókkal újít a Google Maps, Ha azt hitted, hogy a jövő már nem lehet ennél izgibb, akkor nézd meg, hogy pingpongoznak ezek a srácok, A Porsche is virtuális valóság élményt kínálna az utasoknak


Cikk ajánló #105 2019. 08. 04., 13:41  |  1322

Cikk ajánló #105

Ők azok, akik a nyaralást viszik a gyerekekhez, Erőre kapni látszik a VR/AR eszközök piaca, Elképesztő követés javulás Oculuson, megjelent a Valve Index – június végi hírösszefoglaló, Frissítve – pár dolog, amit a Vive Cosmosról már biztosan tudhatunk


Cikk ajánló #104 2019. 07. 02., 10:29  |  1261

Cikk ajánló #104

PLETYKA: A KÖVETKEZŐ XBOX MÁR RIFT S TÁMOGATÁSSAL ÉRKEZHET, Nintendo Labo Toy-Con 04: VR Kit teszt - már megint ezt hajtogatjuk, Ennyire valósághű ma a virtuális valóság, Kiterjesztett valóság kiegészítőt készített a Varjo


ILMxLAB: A Star Wars VR - Vader Immortal 2019. 04. 13., 20:15  |  1941

ILMxLAB: A Star Wars VR - Vader Immortal

Az ILMxLAB bemutatkozik a legújabb projektjükkel, Vader Immortal: A Star Wars VR sorozat


Cikk ajánló #103 2019. 04. 08., 09:14  |  1267

Cikk ajánló #103

INDUL AZ ÚJ OCULUS AVATAR RENDSZER, Vegyes valóság szemüveget használhatnak a sebészek, Saját VR szemüveget villantott a Valve, HAMAROSAN KÉZBE VESZI A VALVE A VR HELYZETET


Cikk ajánló #102 2019. 03. 31., 15:48  |  1284

Cikk ajánló #102

Nintendo Labo - sokféle kalandban lehet részünk a kartonból készült VR szemüveggel, Beépített kamerákkal jön az új Oculus Rift S, Mennyire legyen divatos az AR szemüveg?


VIRTUALL KÖZÖSSÉGEK

Témakiválasztás

Szeretnéd a virtuális valóság témában hamarabb megtalálni a számodra hasznosabb tartalmakat?

Az alábbi két gombra kattintva a hírek jellemzői, címkéi és témái alapján tudsz szűrni.

CIMKÉK TÉMÁK

Partnerek

Partner oldalamon keresztül olyan weblapokra tudsz eljutni akik szintén a VR témában érdekeltek.