Még mindig egy kijelzőt használt az eszköz, amit már a Samsunggal való együttműködés keretében került a rendszerhez. Egy Samsung Galaxy Note 3 okostelefon kijelző lett felhasználva. Bár kisebb fizikai mérettel rendelkezett mivel 7 helyett csak 5.7 colos volt, de a nagyobb felbontás ezt bőven kompenzálta, hiszen így már szemenként 960x1080 pixeles felbontással lehetett számolni. Ráadásul ez már AMOLED kijelző volt magasabb frissítési frekvenciát használva.
Senki más nem tudja oylan jól bemutatni a dolgokat, mint a TheVR :-)
Maga a headset pozíció követése is pontosabb lett, mivel a mintavétele itt már 20-40 milliszekundum volt és ez bőven folyamatosabb érzést keltett. Maga a lencserendszer is módosult, amivel az egyetlen visszaesés lett a Oculus Rift DK1-hez képest, hogy a látószög 110-ről 100-ra csökkent. A fejkövetést itt már infra kamerával oldották meg ami sokkal pontosabb mozgáskövetést jelentett. A positional trackingnak köszönhetően mostmár nem csak körbe lehetett nézni a virtuális valóságon belül, hanem a térben lévő tárgyakhoz oda lehetett hajolni, körbe nézni, ami nagyon megdobta az élményt.
Oculus Rift DK2 prototípus:
Kijelző tipusa: Samsung Galaxy Note 3 AMOLED
Panel átmérő: 5.7 col
Panel mérete: 1920x1080 FULL HD (szemenként 960x1080)
Látószög: 100 fok
Késleltetés (Latency): 20ms – 40ms
Frissítési frekvencia: 75Hz
Fejkövetés (fel-le-oldalra): van
Helyzet érzékelés (közeledés-távolodás): van